Els advocats de la família de l’exboxejador Xavi Moya, mort en un accident de trànsit al carrer d’Aragó, consideren que el cas pot ser constituït d’un “possible delicte d’homicidi imprudent” i deixadesa de funcions públiques. L’advocat, Daniel Vosseler, afirma que el sinistre era “previsible i evitable” perquè hi havia denúncies i accidents previs que alertaven de la greu perillositat i que no es van prendre mesures per resoldre-ho.

L’acusació particular demana que compareguin els responsables

De moment, ja han fet els tràmits als jutjats per exercir com a acusació particular. La defensa vol que el Jutjat d’Instrucció número 17 de Barcelona, que porta el cas, investigui aquests fets. Els advocats de la família de Moya volen saber qui era el responsable de manteniment de la via, el funcionari o treballador que va rebre les queixes per altres accidents previs, i qui hauria d’haver implementat mesures correctores que haurien evitat l’accident mortal.

De fet, han sol·licitat a la justícia que en un termini màxim de 48 hores compareguin com a acusats, imputats o testimonis totes les persones, tècnics o polítics, que tinguin capacitat de decisió sobre les condicions del carrer d’Aragó i el seu manteniment.

No obstant això, la defensa admet que el cas té “un difícil recorregut penal”, però insisteix que cal investigar si algú per omissió o deixadesa va impedir que es prenguessin les mesures correctores. L’advocat també ha dit que si no prospera la via penal, recorreran a la responsabilitat patrimonial, tot i lamentar que això pot dilatar el procés entre cinc i 10 anys.

Critiquen les mesures correctores només “a posteriori”

L’accident de Xavi Moya es va produir el 7 d’octubre passat a la cruïlla del carrer d’Aragó amb Sicília. Les obres de la connexió del tramvia per la Diagonal han obligat a modificar la mobilitat en aquest tram. A l’altura del carrer de Sardenya, el carril bici queda inhabilitat i torna a recuperar-se quan arriba al de Sicília, on es va produir l’accident. L’exboxejador circulava amb la moto i va topar amb un separador d’aquest carril bici.

Vosseler ha insistit que hi havia “un únic separador” que no era visible, en un carril no senyalitzat. L’advocat ha criticat que després de l’accident de Xavi Moya sí que es van instal·lar mesures correctores com la senyalització del carril amb pintura groga, la col·locació de cons i la retirada del separador del carril bici amb què va topar quan circulava amb la moto. “Per què no es va fer abans?”, s’ha preguntat.

Informe a un expert en seguretat viària

La defensa de la família conclou que la mort de l’exboxejador “no va ser un accident, sinó una imprudència greu”. I també remarca que l’atestat de la Guàrdia Urbana “no imputa cap responsabilitat al motorista”, només explica la causa del sinistre.

La defensa ha encarregat un informe a un editor de seguretat viària que encara no està enllestit però que ja apunta a les “greus deficiències” que també acompanyen per un recull d’imatges aportades per la família.

L’avançament de l’informe mostra una imatge del google maps del març del 2023 quan una pilona indicava l’inici del carril
També hi apareix aquesta altra imatge, que daten del 9 d’octubre del 2023, on ja només s’hi veu un únic element de cautxú i sense pilona

Critiques al “silenci de l’Ajuntament de Barcelona”

L’advocat Daniel Vosseler també ha lamentat “el silenci” de l’Ajuntament de Barcelona. Considera que es tracta “d’uns fets gravíssims” i demana que el consistori obri “una investigació interna”.

Quan la família va anunciar que emprendria accions legals, fonts del consistori van recordar que la Guàrdia Urbana ja va remetre l’atestat policial al jutjat i que serà l’autoritat judicial qui determinarà les causes del sinistre.