Les obres de la connexió del tramvia per la Diagonal han obligat a modificar la mobilitat al carrer d’Aragó, especialment la dels ciclistes. A l’altura del carrer de Sardenya, el carril bici desapareix i bicis i patinets fan el cor fort i segueixen el trajecte per la calçada. A Sicília, el carril apareix de cop. El BACC i Motoristes Barcelona alerten que és perillós perquè es tracta d’un tram amb sis carrils de circulació, on els cotxes agafen certa velocitat. Fa tot just una setmana en aquest tram hi va haver un accident de trànsit en què va morir l’exboxejador Xavi Moya.

Ciclistes i motoristes consideren que “el punt negre” es troba a Aragó amb Sicília. En aquest indret el carril bici apareix de cop, i els cotxes i motos que estan circulant per l’esquerra han de girar lleugerament per esquivar-lo. Molts ciclistes consideren que el canvi és sobtat i no està ben senyalitzat. De fet, al Bicicleta Club de Catalunya (BACC) asseguren que aquesta distribució de les obres no s’ha consensuat amb les entitats implicades.

El BACC i Motoristes Barcelona reclamen solucions

Un dels membres del BACC, Carles Benito, assegura que “aquesta part de les obres és una actuació molt precipitada”. Benito afirma que “no s’ha consultat” amb les entitats que han treballat des del primer moment en les afectacions de les obres del tramvia per la Diagonal. Per això el BACC reclama que “el carril bici tingui continuïtat, tal com ja passa a la Diagonal”. Creuen que això garantiria la seguretat dels ciclistes i també de la resta de vehicles motoritzats.

Entitats com Motoristes Barcelona també consideren que aquest és un punt negre i reclamen resoldre’l. Insisteixen que una de les solucions per reduir la sinistralitat seria permetre que les motos poguessin circular pel carril bus. Per això demanen a l’Ajuntament que faci una prova pilot. Asseguren que a ciutats com Madrid, des que aquesta mesura està en marxa, els accidents greus han baixat un 15 %.