Diuen que renovar-se o morir. I això és el que ha fet la pastisseria Bocí, que s'ha atrevit amb la fruita fresca per a la coca de Sant Joan. JAUME VILARÓ, pastisser "La massa és la mateixa, exactament igual, l'únic que al moment d'acabar-ho en comptes de posar-hi la fruita confitada hi posem la cirera natural, una mica de sucre, cuita i ja està." Innovar és una de les receptes anticrisi d'aquesta pastisseria. Aquí treballen 12 hores seguides per elaborar més de 1.500 coques, cada cop més variades. Però alhora que augmenten els gustos, disminueixen les mides dels pastissos per adaptar-se a la demanda. JOAQUIM LLOBERA, vicepresident del Gremi de Pastissers "Més que la crisi, que també s'ha notat una mica en tant la mida, és sobretot la reducció de família i les costums de la gent de no reunir-se familiarment sinó reunir-se entre amics. Aleshores, la mida de les coques també s'ha anat reduint." Però al taulell, la que té més èxit és sempre la coca tradicional, de brioix i fruita confitada, seguida de la de crema, fruita i pinyons i la de llardons. MERCHE SOMOZA, clienta "Hem comprat la coca de brioix amb fruita, la tradicional, sense farcit i sense res perquè és la que més m'agrada. I en si sobra, la suques." EVELYN PADILLA, clienta "He comprat una mida petita perquè, és clar, com que els nens ja no estan a casa, estem sols el meu marit i jo." Segons el Gremi de Pastissers, a Catalunya es vendran un milió sis-centes mil coques de Sant Joan i cada família es gastarà una mitjana d'entre 16 i 20 euros.