Aparadors engalanats... i llums de Nadal encesos. Tot a punt per al tret de sortida de la campanya de Nadal. Aquest any els comerciants preveuen facturar entre un 4 i un 9% menys que l'any passat. Les causes: l'alta taxa d'atur i la desconfiança entre els consumidors. MIQUEL ÀNGEL FRAILE, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya "Esperem que les vendes es produeixen de manera constant. Tot i així, és evident que les famílies pateixen i, per tant, les vendes seran inferiors a l'any anterior. Barcelona ho resisteix millor pel turisme." Aquest any, comerciants i consumidors hauran d'afrontar la pujada de l'IVA. Tot i així, consideren que no és el factor més determinant. MERCÈ MIRET, botiguera de Làmpades Núria "La pujada de l'IVA no és el problema. El problema és el consum, que ha baixat molt." I és que aquests dies costa fer previsions. MÒNICA ORTIZ, dependenta d'Ambar: Els comerciants calculen que en aquesta campanya de Nadal les famílies es gastaran de mitjana uns 680 euros. Una xifra inferior a la de l'any passat. Tot i així, les famílies faran un esforç pensant en els més petits. Els comerciants preveuen que els dies de més venda seran el 22 i el 23 de desembre.

La campanya de Nadal arrencarà durant el pont de la Constitució amb l’obertura de botigues els dies 6 i 8 de desembre. Per als botiguers la campanya de Nadal és fonamental perquè només durant aquest mes de desembre i part de gener es fa entre un 15 i un 20% de la facturació de tot l’any. Tot i la previsió negativa d’una baixada de vendes, que pot arribar al 10%, els comerciants inicien la campanya amb il·lusió perquè “el Nadal sempre va bé”, assegura el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya. Els botiguers preveuen que els dies forts de vendes arribaran el 22 i 23 de desembre. També confien en el turisme de Cap d’Any.