CRISTINA APARICIO, Taller d'Història del Clot-Camp de l'Arpa "Ara som al Parc del Clot i tots aquests terrenys abans havien estat els terrenys de la MZA, que era la companyia ferroviària de Madrid, Saragossa i Alacant. Hi va ser des de 1853. De l'antic taller s'han conservat tot el que serien les arcades, que delimiten una miqueta tot el que és el perímetre del parc. S'ha conservat una xemeneia que també formava part dels tallers. S'ha conservat l'estació, que la tenim aquí al darrere. L'any 1972, quan aquí ja no funcionaven els trens, això va quedar abandonat. Llavors l'any 75, l'associació de veïns que es va formar aquí a la vora, va reivindicar que tots aquests terrenys fossin per equipaments i per al Parc del Clot. Llavors, oficialment, l'any 86 ja vam tenir el Parc del Clot, potser una mica més reduït del que és ara. Aquesta banda d'aquí, de Meridiana cap a baix, era una banda on només hi veies aquelles parets i ho veies tot molt deixat. Que fessin el parc va representar una connexió amb la banda de baix del Clot. Una zona d'esbarjo molt important que el Clot no tenia. El Clot no tenia cap parc."

Uns antics tallers ferroviaris van deixar pas al parc més emblemàtic del barri del Clot, el Parc del Clot. L’any passat se’n va celebrar el 25è aniversari i, transcorregut aquest temps, les empremtes de la companyia ferroviària MZA continuen inundant l’espai.