FRANCESC NARVÁEZ, regidor de Mobilitat "A mesura que hi hagi més ciutadans fent servir la bicicleta, és evident que la ciutat s'ha d'adaptar molt millor a aquestes noves necessitats. I amb el dret de vehicle de primera, també ha de tenir la senyalització pròpia de la bicicleta".

Segons l’Ajuntament, cada dia es fan 102.845 desplaçaments en bicicleta a Barcelona, una ciutat que compta amb 180 quilòmetres de carril bici i ronda verda. El consistori aposta per aquests nous semàfors amb l’objectiu de millorar la seguretat i de la convivència entre ciclistes, vianants i conductors.

Fins ara, els ciclistes compartien semàfor amb els vianants. Amb aquest nou model, el semàfor es situa a l’alçada del ciclistes i representa un avenç pel medi ambient: la tecnologia LED és un estalvi per al consum i permet el funcionament de fins a dues hores sense subministrament elèctric.

240211semafors+

Les primeres unitats s’han instal·lat als encreuaments següents:

-Carrer de Ramón Turró amb: Àlaba, Àvila, Badajoz, Ciutat De Granada, Roc Boronat i Llacuna.
-Carrer de Girona amb: Gran Via, Diputació, Consell de Cent.
-Avinguda Icària amb: Passeig Picasso-Circumval.lació, Wellington, Ramón Trias Fargas, i Marina.
-Carrer d’Àlaba amb: Ramón Turró, Icària, Frederic Mompou i Salvador Espriu.
-Carrer de Pujades amb: Fluvià i Provençals.
-Carrer de Ciutat de Granada amb: Diagonal, Bolívia, Tànger, Àvila, Almogàvers, Pere IV, Pujades, Llull i Ramón Turró.
-Via Júlia amb: Llucmajor, l’Artesania i Batllori.
-Carrer d’Aiguablava amb Via Favència.