Aquest núvol de paraules representa de manera proporcional els motius de queixa definits al fitxer de l’Ajuntament. N’hem seleccionat els 21 primers. El soroll a la via pública encapçala el llistat i va motivar 2.955 queixes, per exemple, per grups de persones al carrer. Fins i tot, se’n van recollir 73 per les molèsties causades per helicòpters. A la cua d’aquesta selecció destaquen les bicicletes, les oficines d’Hisenda o les biblioteques, amb més de 300 queixes cadascun.

Prevenció i seguretat, l’àrea que engloba més queixes

El següent interactiu permet descobrir el número de queixes recopilades en cada bloc temàtic. Hi ha 17 àrees, però aquest gràfic en visualitza les 10 primeres. Quan passeu el ratolí pels rectangles també hi veureu el rànquing dels tres temes més reiterats. Com a curiositats, les colònies de gats són la reclamació més repetida dins la temàtica de salut. Les superilles fan acte de presència a la secció d’urbanisme, obres i habitatge.

Barris i carrers més denunciats per brutícia

La neteja dels carrers i places de Barcelona és el segon motiu de queixa dels ciutadans amb 2.948 reclamacions. Si les posem sobre el mapa de la ciutat, prenent les adreces que consten en el fitxer publicat a Open Data BCN, podem veure que els barris que han rebut més queixes per brutícia són Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera, el Raval, la Vila de Gràcia i Sant Andreu. Si ens fixem més en detall, la Gran Via de les Corts Catalanes, el carrer de la Marina i el carrer de Viladomat són els que han estat més denunciats per aquest motiu.

Vols queixar-te? T’expliquem com fer-ho

Els ciutadans poden notificar incidències, queixes i suggeriments a l’Ajuntament a través de quatre canals: presencial, telefònic, internet i mòbil. Les reclamacions en persona es poden fer a les Oficines d’Atenció Ciutadana (OAC). La via telefònica té dues opcions: el 010 o el Telèfon del Civisme (900 226 226), tots dos gratuïts. Les queixes a través d’internet es tramiten a la Bústia de queixes i suggeriments del web de l’Ajuntament o amb el mòbil mitjançant l’aplicació Bústia Ciutadana, disponible per a Android i iPhone. Els usuaris també poden fer un seguiment de la petició i reclamar-la en cas de no haver obtingut resposta.