Més d’una desena de clients d’Idental han explicat a betevé les diverses casuístiques amb què s’han trobat a la clínica. Es queixen, per exemple, de paralització de les intervencions a mig acabar, despreniment d’implants poc després de ser col·locats, poca higiene, infeccions derivades de les operacions i llargues esperes per ser intervinguts. Les queixes al voltant de la clínica no són noves i les xarxes socials són plenes de grups d’afectats i publicacions de protesta.

Idental, però, treu rellevància a les queixes. Asseguren que el 99 % dels clients surten satisfets de la clínica i rebutgen les acusacions de mala praxi. “El percentatge de queixes és molt petit dins el total de clients que tractem, 20.000 a Barcelona des que vam obrir la clínica fa un any i mig”, assegura María Ruanova, portaveu d’Idental. Explica que la voluntat del centre és “donar sempre una solució als pacients i en cap cas no deixar tractaments a mitges”. 

La clínica es presenta com una entitat social que facilita ajudes als clients després d’avaluar-ne la situació econòmica. Ruanova assegura que fins ara 20.000 persones han gaudit de tractaments gratuïts als 26 centres que té Idental arreu de l’estat espanyol. Tot i això, alguns clients han explicat a betevé que l’empresa els va suggerir, en el moment de firmar els contractes per tirar endavant les intervencions, falsificar els seus ingressos econòmics o els dels avaladors per poder optar als tractaments, un extrem que l’empresa nega.

El Departament de Salut ha confirmat a betevé que hi ha obert un expedient informatiu contra la clínica i s’estan fent investigacions. També el Col·legi d’Odontòlegs de Catalunya es mostra “molt preocupat per l’alarma creada” al voltant d’Idental i explica que està treballant per atendre els afectats. Segons la portaveu de l’empresa, al centre de Barcelona hi ha oberts set processos judicials, dels quals quatre han estat desestimats.

La situació desespera els clients i sovint hi ha trifulgues a les sales d’espera de la clínica. Els Mossos d’Esquadra confirmen que han hagut d’intervenir en més d’una ocasió per calmar els ànims.