"Has de parar al primer stop, canviar la roda del 600 i després arribar fins a l'últim stop. Per participar-hi t'emportaràs sis birretes." Aquest és el repte que ha proposat una coneguda marca de cervesa. Per canviar una roda només cal afluixar els cargols, apujar el gat, descargolar els cargols, canviar la roda... i tornar a cargolar. Però quan es tracta d'un 600, no és tan fàcil. D'entre la trentena de participants que han intentat ser els més ràpids n'hem trobat de joves... "No tengo coche, utilizo el de mi padre y, joder, tampoco voy por ahí pinchando ruedas." De més veterans... "No, no, no es la primera. De hecho, tengo un 600." I algunes persones amb veritables problemes... "No encarava la roda amb les forats del tambor i, entra i surt, entra i surt, se'm girava el tambor i no el podia encarar bé." Fins i tot, hi ha hagut qui ha intentat girar la roda en comptes de fer servir la clau. GORKA ROKE "En aquesta competició els participants no poden fer servir eines modernes, han de ser capaços de canviar la roda amb aquest gat i aquesta clau, que són peces originals del Seat 600". El premi, se l'ha endut aquest noi. Ha aconseguit canviar la roda en un temps rècord d'un minut. JOSÉ RAMÓN CASTRO, guanyador "Li dedico el premi a la meva dona i, sobretot, a la meva filla Ashley, que acaba de nèixer fa un mes." Però guardava un secret... "Sóc mecànic del RACC".

Una trentena de participants s’han enfrontat al repte complicat de canviar la roda a l’històric vehicle de la marca Seat. Els concursants no podien fer servir eines modernes. Havien de ser capaços de canviar la roda amb un gat i una clau original del Seat 600. El premi, se l’ha endut un noi que ha aconseguit canviar la roda en temps rècord: un minut.

Balanç del saló Auto Retro

El saló Auto Retro ha tancat portes aquest dimecres amb un balanç de visitants que els organitzadors consideren força positiu perquè tot i que no s’ha assolit la xifra de l’any passat, cal tenir en compte que aquest any l’exposició durava un dia menys. El certamen engloba els sectors de l’automòbil, la motocicleta, la nàutica i l’aviació clàssica. Hi han participat 300 expositors.

El director d’Auto Retro, Francesc Palau, considera que l’edició ha estat un èxit en el sentit que “hi han vingut més concentracions i  que les dues majors fàbriques d’Espanya d’automoció aquest any s’han incorporat a l’Auto Retro, com són Seat i Nissan.”