La família Martínez ha vingut avui al saló Auto Retro a agafar idees. L'avi està restaurant per al seu nét una moto com aquesta BMW R-75, peça a peça. Els aficionats als vehicles clàssics tenen una gran dosi de passió, però sobretot de dedicació. Un dels reptes principals és respectar el model original amb la màxima fidelitat. Al saló també hi ha espai per a la venda. Ho saben bé aquests expositors de Ciudad Real, que tenen veritables joies de la història del motociclisme. Com per exemple aquesta filigrana de la mecànica, la Clapsum Muse de 1906, o aquesta clàssica de carreres, la Wender o la Norton, CS-1. Es poden trobar models a partir dels 12.000 euros fins als 120.000. Un altre dels elements que acostuma a espantar els nouvinguts en el món del col·leccionisme és el preu de les assegurances. En el cas de les motos, però, és diferent. Si sou amants de les motos i el pont us ho permet, us podeu perdre en l'exposició commemorativa dels 50 anys de la moto més clàssica al nostre país, la Impala. Aquí en trobareu els principals models fabricats per Montesa, incús aquells que van participar en la mítica travessa per Àfrica, l'any 1962, coneguda com operació Impala i que va servir per popularitzar aquesta joia de dues rodes. Us ha informat des del saló Auto Retro Marc Bermejo.
Amb el permís del cotxe, la moto té un lloc privilegiat al saló Auto Retro. Molts expositors arriben a la cita de Barcelona, una de les darreres del calendari, amb el regust del final de temporada. És el cas dels professionals d’HD que tenen veritables joies exposades. No volen assenyalar quina, però una de les seves motos arriba els 120.000 euros.
Potser es tracta de la Clapsum de 1906, una de les rareses de la col·lecció d’en Pedro Muñoz. Ens comenta que en 14 anys de professió no havia estat capaç de fer-se amb un d’aquests models. L’altra joia de la corona és una moto de competició alemanya, la Wanderer, que va pertànyer a un pilot txecoslovac que corria a Suïssa. Segur que no deu ser barata, la Norton C-S1, un model exclusiu que tan sols es va produir durant un any. La que tenen exposada va córrer al Tourist Trophy de l’illa de Man.
Però si sou apassionats de la moto d’aquí no us podeu perdre l’exposició per commemorar els 50 anys de la Impala Montesa. Podreu veure els models que es van produir a la fàbrica d’Esplugues de Llobregat, de la mà de Leopold Milà. També les motos originals que van participar en el llançament de la Impala, l’any 1962, amb la coneguda com Operació Impala, una travessa de 20.000 quilòmetres en cent dies, per l’Àfrica, des de Ciutat del Cap fins al Caire. Tei Elizalde, Rafa Marsans, Manolo Maristany, Oriol Regás i Enrique Vernis van ser els herois d’aquesta aventura.