Exposició autobusos TMB

(ACN i redacció) L’exposició d’autobusos clàssics de Barcelona ha tornat aquest dissabte a la tarda a l’avinguda de la Reina Maria Cristina. Després de dos anys d’absència per la covid-19, una trentena de vehicles han protagonitzat de nou aquesta emblemàtica mostra que recorre més de 100 anys d’història del sector.

Els primers autobusos de Barcelona

Des d’un Hispano Suiza fabricat el 1909 fins autobusos d’última generació basats en energies verdes, l’exposició permet veure un ampli ventall de vehicles que deleixen els apassionats pel motor i atrauen els visitants més curiosos. Per primer cop, TMB ha exposat l’històric Tillin Stevens, l’autobús més antic de TMB, un cop n’han acabat la restauració. El vehicle, del 1922, conserva el motor elèctric, els comandaments, algunes manetes i també els retrovisors.

Al costat d’aquesta relíquia, la mostra desplega desenes de clàssics. ARCA i Sagalés exposen els seus vehicles més emblemàtics, com l’Hispano Suiza del 1909, el Ford AA del 1929 i els Pegaso 6035A i 5064. La Fundació TMB llueix, entre d’altres, el Dodge 265, de fabricació nord-americana, del 1936; el Chausson 59, del 1955; l’Aclo 410 de dos pisos, l’autobús MAN SD 200 sèrie 2000-2012, restaurat amb motiu del 25è aniversari del Barcelona Bus Turístic, i la jardinera MAN NL 202.

Exposició autobusos TMB

Busos d’última generació

Un viatge al passat que contrasta amb l’exhibició de vehicles d’última generació de TMB, els quals circulen avui en dia per Barcelona amb un sistema de funcionament basat en gas natural comprimit, hidrogen, sistemes elèctric o híbrids. Són vehicles de molt baixes emissions o totalment neutres.

Desena edició

L’exposició celebra la desena edició. La primera va fer-se el juny del 2010, impulsada per la Fundació TMB, Sagalés i l’Associació per a la Recuperació i Conservació d’autobusos (ARCA). L’esclat de la covid, però, va obligar a suspendre les dues darreres edicions. Aquest dissabte, finalment, nombrosos visitants han celebrat poder veure de nou aquestes petites joies de la història del motor.