Entitats veïnals i socials consideren que els pressupostos participatius de l’Ajuntament de Barcelona estan plantejats per rebutjar més carrils bici. A més, lamenten que encara hi ha projectes pendents d’executar, tot i haver-se aprovat en l’edició anterior de pressupostos participatius, i reivindiquen que s’incloguin directament en la fase final dels nous.

Denuncien que la normativa dels pressupostos participatius d’enguany “està redactada perquè tècnicament es pugui rebutjar d’entrada qualsevol projecte que demani fer un nou carril bici“, ja que no
s’explicita els tipus de projectes que es poden demanar. Per això volen que s’inclogui explícitament en el reglament dels pressupostos participatius la possibilitat de demanar més carrils bici.

Entre els qui alerten de la situació hi ha la Xarxa Veïnal del Raval, l’Associació de Veïns l’Esquerra de
l’Eixample, Revolta Escolar, el Bicicleta Club de Catalunya (BACC), el Bicibús Eixample i
Eixample Respira. Recorden que en l’edició anterior es van presentar propostes la construcció de diversos carrils bici com el de la travessera de les Corts, el carrer d’Entença, la plaça de Catalunya o el de la via Augusta, i alguns dels quals no han estat executats tot i haver superat totes les fases del procés participatiu. “És inacceptable que es plantegi aquesta nova fase sense haver completat abans els compromisos pendents”, subscriuen en un comunicat conjunt.

Sense pla de millora d’entorns escolars ni de qualitat de l’aire

Les entitats retreuen al govern de Jaume Collboni que no hagi presentat cap pla per la millora de la qualitat de l’aire ni d’entorns escolars, com tampoc de la infraestructura ciclista. Subratllen la “màxima urgència” per abordar-ho i “destinar-hi de manera ordinària part dels pressupostos municipals”, d’aquesta manera la ciutadania podrà presentar projectes complementaris a aquestes millores que sí s’incloguin en els pressupostos participatius.