Ara fa dos anys que es va donar una data per al nou carril bici a la plaça de Catalunya: l’objectiu era tenir-lo a punt el 2022. Els treballs no van començar en el termini previst inicialment i ara l’Ajuntament ha posposat sense data aquesta via pedalable per estudiar-la millor.El projecte va sorgir dels pressupostos participatius i consistia a fer un carril al voltant de la plaça. El districte vol fer-lo però estudiant bé com millorar la connectivitat d’aquest punt estratègic per a la mobilitat de la ciutat.

S’ha de ser un ciclista expert per circular entre autobusos, cotxes i motos

L’Ajuntament vol un millor encaix per temes de Mobilitat

El projecte per fer carrils bici als quatre trams que donen la volta a la plaça de Catalunya encara està damunt la taula perquè l’Ajuntament vol estudiar com connectar millor aquests futurs trams amb la xarxa pedalable. “Aquest carril bici crec s’ha de fer. Hi ha d’haver connexió entre l’Eixample i Ciutat Vella. Per on volíem passar hi ha un volum de serveis molt gran i més amb la continuació de les obres de la Rambla. S’ha de valorar millor com ho fem”, afirma Jordi Valls, regidor de l’Eixample.

Un dels punts conflictius que s’han detectat en el projecte que es va plantejar és el carril de la banda Besòs de la plaça, on hi ha uns grans magatzems que tenen molta afluència de públic. A més, hi ha parades de taxi, de bus, de Bus Turístic i de l’Aerobús i l’entrada al metro. Tot plegat, en un mateix costat de la plaça.

Pedalar ara als entorns de la plaça és un perill

Els ciclistes demanen fer un carril que doni la volta a la plaça de manera urgent, perquè ara per ara circular amb bicicleta per la plaça de Catalunya és un risc. “Em fa molta por circular per entremig dels cotxes, dels busos… i prefereixo baixar de la bicicleta i anar caminant”, explica Andrea Jewsbury, una usuària de la bici.

Una de les problemàtiques és que cap dels quatre trams és igual. Per això, molts usuaris d’aquest vehicle, en no tenir carrils reservats, busquen trajectes alternatius, tot i que és un punt neuràlgic de la ciutat tant per a barcelonins com per a visitants. Aquí hi conflueixen les parades de diverses línies de bus, a més de l’Aerobús i el Bus Turístic. També hi tenen accessos el metro, el tren i els Ferrocarrils. “Sempre agafo la bicicleta per venir a l’estació de Ferrocarrils, però no és gaire segur, perquè hi ha molt trànsit i molta gent“, apunta Ali Sabbagh.

Molts usuaris opten per circular per l’interior de la plaça

El BACC proposa actuar-hi ja

El BACC proposa que es faci una actuació incremental, és a dir, que es comenci per fer uns carrils que permetin donar la volta a la plaça i, mentrestant, es pensi com connectar-los amb la xarxa bici.