Caixer automàtic

En els propers tres mesos l’Ajuntament de Barcelona durà a terme una prova pilot per avaluar la instal·lació de caixers automàtics en equipaments municipals, com ara centres cívics o llars de jubilats, dels barris on en faltin més. A principis de mes, el consistori ja va anunciar la voluntat d’apropar aquest servei en desús a la gent gran i, aquest dimarts, han començat les reunions amb les entitats ciutadanes per formalitzar-ho. Ha estat entre el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, i representants d’entitats de la Comissió Permanent del Consell de la Gent Gran i d’algunes associacions de protecció dels drets de consumidors.

Amb tot plegat es vol facilitar els tràmits a les persones grans que no tenen accés a les noves tecnologies ni tampoc un caixer a pocs metres de casa, tenint en compte que la pandèmia i l’evolució de les noves tecnologies han anat imposant el pagament electrònic de forma generalitzada.

A banda de la prova pilot, l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores (OMIC) també obrirà properament una línia directa d’atenció als afectats. Serà un servei per recollir problemàtiques concretes i oferir assessorament.

Collboni ho defineix com a “banca de quilòmetre zero”

Segons el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, l’objectiu de tot plegat és facilitar solucions a una problemàtica que encara “no està totalment diagnosticada” però que “és un clam”. “Els caixers de les entitats bancàries no tenen consideració de servei públic i, per tant, no podem obligar a posar-ne, però la realitat és que sí que fan una part de funció de servei públic i, per aquest motiu, és necessari buscar solucions”, ha afegit Collboni.

Aquest servei que s’avaluarà en la prova pilot, segons han explicat després de la reunió, l’hauria d’assumir l’entitat bancària corresponent, que, a més, haurà de pagar un cànon a l’Ajuntament de Barcelona per ocupar espai de l’equipament.