Belen Tascón i Lidon Gasull Affac

Malestar de les famílies en l’inici de curs. L’entitat que les representa, l’aFFaC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya), ha criticat el Departament d’Educació per la “manca de diàleg” i constaten “un distanciament” amb la comunitat educativa. Després del relleu de Josep Gonzàlez-Cambray, les responsables han lamentat que la consellera d’Educació, Anna Simó, “encara no hagi citat les famílies per reunir-s’hi” i li recorden que són “la federació més gran de famílies a Catalunya”.

Fonts del departament asseguren que la consellera Anna Simó s’ha trobat amb diferents representants de l’aFFaC tant en el marc del Consell Escolar com dins el MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa).

En la compareixença d’aquest dijous per abordar els temes clau de l’inici de curs, la presidenta de l’entitat, Belén Tascón, i la directora, Lidón Gasull, han criticat “l’encariment històric” de la tornada a l’escola, agreujada per l’increment del preu del menjador.

Crítiques, de nou, al val escolar

Un cop més, des de la plataforma, han recelat dels vals escolars, que el govern ha decidit ampliar el curs vinent a secundària. Segons l’entitat, “no han ajudat a reduir la pressió econòmica de les famílies”. Per això, de nou, han demanat al Govern que replantegi la iniciativa amb mesures que repercuteixin directament a escoles i instituts: “Que aquests 55 milions d’euros es destinin directament als centres per fer desaparèixer les quotes”, ha apuntalat la presidenta, Belén Tascón.

A la compareixença, les cares visibles de l’aFFaC han constatat la preocupació per l’augment de l’abandonament escolar prematur a Catalunya, que ja és el més alt de tota la Unió Europea i en només un any ha passat del 14,8 % al 16,9 %. Pel que fa a l’anàlisi de l’oferta de places, l’aFFaC denuncia l’opacitat del Departament d’Educació, que encara no ha fet públiques les dades d’oferta final. No obstant això, la federació ha pogut constatar que, segons l’oferta inicial, falten grups públics tant a primària com a secundària.