L’objectiu de la campanya “Posa’t la gorra” és sensibilitzar i donar a conèixer l’existència del càncer infantil. En aquest sentit, el president d’AFANOC, Pep Pla, ha explicat que “cada any es diagnostiquen a Catalunya 200 nous casos de càncer infantil, cosa que fa que ara mateix hi hagi prop d’uns 3.000 infants afectats per aquesta malaltia“.

Una de les prioritats d’AFANOC és “normalitzar la malaltia” i pal·liar les necessitats “que se’n deriven a partir del diagnòstic”. I per fer-ho, calen recursos. Uns recursos que amb la crisi “s’han perdut”, explica Pla. “La crisi l’hem pagada nosaltres, les associacions, i és per això que activitats com la venda de gorres ens serveixen per arribar a final de mes”, apunta.

Els recursos recaptats serviran per finançar les activitats de l’associació i la Casa dels Xuklis, on s’hi poden allotjar els familiars amb nens de càncer que necessiten desplaçar-se a Barcelona per atendre la malaltia. Un dels al·licients de la campanya d’aquest any ha estat comptar amb la presència de l’exjugador del FC Barcelona, Eric Abidal —que va tenir un càncer de fetge— i amb alguns dels principals actors de la sèrie de televisió ‘Merlí’. Bona part del públic, sobretot infants amb càncer, s’han fotografiat i han conversat amb els actors.