La revista mensual ‘Cafè amb Llet‘, que es distribueix al Maresme i la Selva, assegura que TMB no els ha deixat anunciar el llibreArtur Mas, on són els meus diners?’ als autobusos. L’obra, escrita pels editors del rotatiu, Marta Sibina i Albano Dante, analitza els comptes de la sanitat pública, partint de la investigació periodística que va portar Sibina i Dante als tribunals.

Els autors del llibre asseguren que les gestions amb l’empresa que s’encarrega de la publicitat als autobusos de TMB havien avançat fins al punt que s’havia parlat del pressupost, el disseny i en quines línies es podria mostrar, l’H12 i la 17. Finalment, l’empresa Promedios els va comunicar que la publicació no s’adequava a la normativa i que no es podria tirar endavant la campanya.

El 2009 es va aprovar una nova normativa que preveia que l’empresa que gestiona la publicitat als autobusos fos qui autoritzés les campanyes. D’aquesta manera es volia despolititzar la tria. L’empresa nega que hagi censurat la publicitat sobre el llibre i defensa que s’ha acollit a la normativa que indica que queden exclosos de poder-se anunciar als vehicles de TMB les campanyes  “de missatges ideològics o sobre creences individuals, inclosos en campanyes que busquen exclusivament provocar el debat social i la repercussió mediàtica, promogudes per qualsevol persona, grup o entitat”. Així doncs, l’empresa considera que el llibre conté un missatge ideològic. Pel que fa al procés de negociació amb l’autor, defensen que la declinació o aprovació es produeix sempre en l’última fase.

Des de la Coordinadora Obrera Sindical dels autobusos, consideren que la denegació ha estat una decisió política. Els conductors critiquen que es permeti, en canvi, la publicitat de partits polítics durant la campanya electoral o que altres editorials presentin novetats literàries.

El Grup Municipal d’ICV-EUiA ha portat el cas a la Comissió de Seguretat i Mobilitat d’aquest dijous. El regidor Joaquim Mestre ha acusat el govern municipal de censurar el llibre i ha reclamat que s’autoritzi la campanya perquè assegura que compleix la normativa. El tinent d’alcalde de Seguretat i Mobilitat i president de TMB, Joaquim Forn, ha llançat la pilota a la teulada de l’empresa gestora, responent que és l’empresa que decideix quina publicitat s’admet i quina no. A més, Forn ha recordat que aquest model es va aprovar durant el mandat anterior, quan els ecosocialistes eren socis del govern de Jordi Hereu.