Aquest dimarts al matí els principals sindicats europeus de transport aeri, com l’Associació Europea de Pilots (ECA) i la Federació Europea de Treballadors del Transport (ETF), a través dels seus representants nacionals de pilots SEPLA, i de Tripulants de Cabina de Passatgers USO, CCOO, UGT i SITCPLA, han convocat una vaga a l’aeroport de Barcelona-el Prat.

L’associació de consumidors FACUA, el sindicat de tripulants STAVLA i l’Associació d’Afectats pel Vol JK5022 també s’han sumat a la iniciativa de vaga, que ha reunit un centenar de persones a les instal·lacions del Prat, en protesta per l’augment de l’horari laboral dels treballadors aeris que vol impulsar la UE.

Els pilots i auxiliars s’oposen a aquesta nova regulació al·legant que els canvis no es fonamenten en estudis científics. Francisco Piniel, pilot i expert en seguretat aèria, ha explicat que la nova normativa preveu que un pilot pugui estar de guàrdia fins a 22 hores seguides.

Segons Piniel, “la fatiga provoca símptomes semblants als de l’embriaguesa” i ha advertit que “estudis científics avalen que no s’hauria de treballar més de 10 hores en horari nocturn i 12 en diürn“. Piniel també ha recordat que el 20% dels accidents aeris estan relacionats amb la fatiga de la tripulació.