La reforma de l’avinguda Meridiana sumarà un tram més a partir de l’octubre. L’Ajuntament de Barcelona preveu continuar la transformació entre els carrers de Josep Estivill i de Felip II, uns treballs que s’allargaran fins a l’estiu del 2023 amb una inversió de 7,8 M €. La Comissió de Govern ha d’aprovar a principis d’abril el projecte executiu d’aquest tram de 435 metres, que tindrà un carril de circulació menys per sentit i posarà un carril bici bidireccional al centre envoltat de vegetació.
De fet, la remodelació que es planteja en aquest tram donarà continuïtat a la que s’està fent entre els carrers de Mallorca i Las Navas de Tolosa / Josep Estivill, en obres des de l’abril de l’any passat. En aquest cas, els treballs està previst que acabin al mes de maig. En tots dos trams, la mitjana central incorpora el carril bici de doble sentit, un parterre a cada costat, arbres i enllumenat. El trànsit privat té dos carrils per banda i un per a busos i taxis.
Es guanyarà una rambla central
Una de les particularitats del tram que es vol reformar a partir de l’octubre és que a la confluència amb la plaça de Ferran Reyes (on hi ha la parròquia de Sant Joan Bosco) i els Jardins de Maria Soteras la mitjana central s’ampliarà i es crearà una rambla. D’aquesta manera, es vol facilitar la connexió a peu entre les dues bandes de l’avinguda. En aquest punt, el carril bici se separarà i n’hi haurà un per sentit a cada costat de la rambla central.
Aquesta rambla central és un dels punts de connexió transversal a millorar que s’han identificat al llarg de tota l’avinguda. En la part reformada es va fer també un pas de vianants per connectar en línia recta els carrers de Rogent i Sèquia Comtal, separats per Aragó. En la part que queda per transformar de la Meridiana se’n preveuen fer tres més.
La transformació fins a Fabra i Puig, el pas següent
La transformació de la Meridiana va començar el mandat anterior amb el tram entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca. Quan s’arribi a Felip II, la voluntat de l’Ajuntament és continuar la reforma fins a Fabra i Puig. Els plans inicials del govern municipal preveien arribar-hi en aquest mandat, però l’esclat de la pandèmia va fer saltar el calendari pels aires i, fins i tot, es van endarrerir les obres del tram on ara s’està treballant.
En paral·lel, aquesta tardor es vol començar a redactar l’avantprojecte per remodelar la Meridiana entre Fabra i Puig i el pont de Sarajevo. Per fer-ho, s’obrirà un procés participatiu per recollir aportacions de les entitats veïnals de la zona.