obres meridiana

Les obres tornen a l’avinguda Meridiana. Aquest dimecres a la nit s’ha reprès la transformació iniciada en el mandat anterior. Ara s’actuarà en el tram entre els carrers de Mallorca i Las Navas de Tolosa, de 500 metres de longitud. En aquest tros, s’eliminarà un carril per banda i en quedaran dos per al trànsit privat i un per al transport públic en cada sentit. A la mitjana central s’hi posarà un carril bici bidireccional de 4,3 metres, que tindrà a banda i banda una franja enjardinada.

La primera actuació que es farà serà eliminar ja amb pintura un carril d’entrada. Segons informa l’Ajuntament, mentre durin les obres s’aniran prenent les mesures necessàries per minimitzar l’afectació a la mobilitat. En el mandat anterior es va reformar el tram entre Glòries i Mallorca (de vermell al mapa). Ara es reformarà un tram més fins a Las Navas de Tolosa (groc i gris al mapa). Quedarà pendent el tram fins a Fabra i Puig (de color gris al mapa), que el consistori vol començar a transformar a partir de l’estiu del 2022.

Com quedarà la Meridiana?

La transformació d’aquest nou tram segueix el patró del que ja es va fer en el mandat anterior. La inversió prevista de les obres és de 8,3 M € i s’allargaran un any. Entre Mallorca i Las Navas de Tolosa, la Meridiana perdrà un carril per sentit. El carril bici a la mitjana central permetrà alliberar l’espai que ara ocupa la via ciclista a les voreres laterals, on es faran parterres. En total, aquest tram reformat guanyarà 108 arbres i també s’hi posarà mobiliari urbà.

reforma Meridiana ara
reforma Meridiana després

A les interseccions de la Meridiana amb els carrers de la Nació, Trinxant (costat mar), Múrcia, Tomàs i Padró i Palència, l’actuació preveu una vorera contínua en forma de plataforma única amb prioritat per als vianants per afavorir els desplaçaments a peu. A més, es dibuixaran passos de vianants nous per creuar la Meridiana i es modificaran molts dels actuals per millorar els itineraris.

Amb les obres s’aprofitarà també per reduir un carril de sortida al tram ja reformat entre València i Mallorca. Ara hi ha tres carrils de sortida per al trànsit privat i en quedaran només dos, amb un altre per al transport públic.