reforma Meridana Navas-Mallorca

Les obres per transformar l’avinguda Meridiana es reprendran després de la Setmana Santa. A partir del 6 d’abril, l’Ajuntament de Barcelona continuarà la reforma que va començar en el mandat anterior i actuarà entre els carrers de Mallorca i Las Navas de Tolosa / Josep Estivill, un tram de 500 metres. Els treballs arribaran amb mig any de retard, ja que la previsió del consistori —feta abans de l’esclat de la pandèmia— era començar la intervenció el setembre del 2020.

El coronavirus també ha obligat a refer el calendari per al tram restant fins a Fabra i Puig. El compromís del govern municipal era abordar-lo en aquest mandat i començar les obres a principis del 2022. El nou calendari situa l’inici dels treballs en l’estiu de l’any que ve. De fet, no serà fins a finals d’aquest any que el consistori en tindrà redactat el projecte. En paral·lel, durant el 2022 es redactarà l’avantprojecte per reformar la Meridiana des de Fabra i Puig fins al pont de Sarajevo, amb un procés participatiu.

Un carril menys per sentit

La reforma del tram entre Mallorca i Las Navas de Tolosa / Josep Estivill té un pressupost de 8,3 M € i s’allargarà un any. S’hi reduiran els carrils per al trànsit privat i s’hi posarà un carril bici bidireccional al centre de la calçada envoltat de vegetació i enllumenat nou. En concret, en aquest tram la Meridiana perdrà un carril d’entrada i un de sortida: n’hi haurà dos per al trànsit privat i un per al transport públic. El carril bici actual sobre les voreres desapareixerà i l’espai que s’alliberarà es destinarà a vegetació. En concret, la Meridiana guanyarà 108 arbres nous.

Vorera contínua en algunes cruïlles

A les interseccions de la Meridiana amb els carrers de la Nació, Trinxant (costat mar), Múrcia, Tomàs i Padró i Palència, l’actuació preveu una vorera contínua en forma de plataforma única amb prioritat per als vianants per afavorir els desplaçaments a peu. A més, es dibuixaran passos de vianants nous per creuar la Meridiana i es modificaran molts dels actuals per millorar els itineraris.

Amb les obres s’aprofitarà també per reduir un carril de sortida al tram ja reformat entre València i Mallorca. Ara hi ha tres carrils de sortida per al trànsit privat i en quedaran només dos, amb un altre per al transport públic. En el mandat anterior, l’Ajuntament va transformar la Meridiana entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca, uns 800 metres que inclouen el tram fins a Aragó amb una rambla al mig i un carril bici a banda i banda.