El Comitè Assessor d’Infraestructures, que orientarà l’Ajuntament de Barcelona, ha celebrat aquest dilluns la primera reunió. En aquesta sessió constitutiva, l’alcalde, Jaume Collboni, els ha fet l’encàrrec d’abordar tres grans temes, com són l’ampliació de l’aeroport i el port de Barcelona, i el model de transport ferroviari. Aquest consell, de caràcter consultiu, està format per una vintena d’experts de diferents àmbits, està presidit per l’exconseller Santi Vila i coordinat per l’enginyer en cap del consistori, Oriol Altisench.
L’alcalde, Jaume Collboni, ha assegurat que l’Ajuntament de Barcelona ha de “liderar els debats” sobre les infraestructures clau i exercir la capitalitat sobre l’àrea metropolitana de Barcelona i Catalunya. En aquest sentit, ha remarcat que l’objectiu és que tot plegat “no quedi en debats i sinó que es concretin en polítiques”.
Collboni també ha detallat que l’objectiu és que el debat sobre les tres infraestructures s’abordi de manera simultània al llarg del 2024, tot i que el “el més important i urgent és el debat sobre l’aeroport”.
També ha recordat que no els demanen solucions concretes sinó orientacions generals perquè l’Ajuntament pugui “sostenir i defensar posicions que tinguin el màxim rigor i solvència”. També ha dit que les conclusions del comitè no són vinculants però que es tindran “molt en compte”, tot i que el posicionament de l’Ajuntament de Barcelona és decisió del govern municipal i del plenari.
Una vintena d’experts
Aquest organisme està format per experts de diferents àmbits que no cobren cap retribució i que ho fan de manera voluntària. Entre la vintena de membres hi ha noms com el de l’exregidor Ramon García-Bragado, l’exconseller Andreu Mas Colell o el president del RACC, Josep Mateu.
L’excalde de la ciutat Jordi Hereu també n’havia de formar part, però finalment no hi participarà perquè serà el nou ministre d’Industria del govern de Pedro Sánchez.