“Sigui humil, ara mateix les enquestes no són optimistes perquè vostès puguin revertir res”

, ha replicat Janet Sanz a Jordi Martí. Més enllà d’aquest anunci, a la comissió hi han assistit quatre tècnics que han explicat al detall l’estudi informatiu que va aprovar l’ATM i que conclou que la millor solució per connectar les dues xarxes del tramvia és fer-ho en superfície i per la Diagonal. Els grups presents en la comissió han interrogat els tècnics sobre diversos aspectes i han expressat dubtes a les intencions del govern municipal.

El portaveu municipal d’ERC, Jordi Coronas, ha valorat positivament els estudis tècnics, però ha criticat la gestió política de l’executiu, a qui ha acusat de reclamar “actes de fe”. Koldo Blanco (Cs) ha dit que la connexió per la Diagonal suposa perllongar el tramvia per un eix que està “molt saturat de trànsit”. Per això ha reclamat informes tècnics que demostrin que no hi haurà “caos circulatori”.

Xavier Mulleras (PP) ha recordat la consulta de la Diagonal i ha dit que els cotxes que es volen treure d’aquesta avinguda congestionaran l’Eixample i Sarrià. El cap del Servei de Planificació de l’ATM, Francesc Calvet, ha respost aquestes preguntes dels grups i ha assegurat que si a la Diagonal se li treuen dos carrils de cotxes, “hi haurà un efecte evaporació” en el trànsit.

Que el tramvia no serà de consens fàcil ho demostra el fet que en la primera sessió d’aquesta comissió els grups han debatut durant una hora sobre quantes jornades més s’haurien de fer. El president de la comissió, el regidor Gerard Ardanuy, n’havia proposat un mínim de sis, mentre que el grup Demòcrata, impulsor de la comissió, en volia 10. ERC n’ha demanat una sobre l’impacte metropolità, que s’ha acceptat per la presidència.