Les obres de la superilla de l’Eixample estan a punt de començar. La tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, ha anunciat que els treballs previs (sense afectacions a la mobilitat) s’iniciaran la segona quinzena de juliol, mentre que el gruix més important de les obres començarà a principis d’agost. A partir d’aquest moment quedarà tallat el trànsit de pas als carrers del Consell de Cent, de Rocafort, del Comte Borrell i de Girona i, per tant, les quatre vies ja adoptaran els sentits de circulació definitius de la superilla.
La superilla de l’Eixample és l’obra de més envergadura d’aquest mandat
Què passarà la segona quinzena de juliol?
Amb la primera fase de les obres, al juliol, l’Ajuntament de Barcelona haurà de reubicar els serveis que quedaran afectats durant els treballs més importants. Per això, es reubicaran les places d’aparcament de les persones amb mobilitat reduïda, es crearan places de càrrega i descàrrega, i també es canviaran de lloc les places per a motos. De la mateixa manera, caldrà reubicar les nou estacions de Bicing compreses al tram on hi haurà les obres.
Segons Janet Sanz, els treballs previs no tindran un impacte destacat en la mobilitat de l’Eixample.
I a partir de l’agost?
Sí que hi haurà un impacte important a partir de la primera quinzena d’agost, quan està previst (encara sense un calendari concret) que comencin les obres estructurals de la superilla de l’Eixample. Els treballs es faran de forma simultània als quatre carrers afectats (dividits en 10 lots) i suposaran renovar uns quatre quilòmetres de via.
Coincidint amb aquestes obres, el trànsit es reordenarà i adoptarà la mateixa configuració que quedarà quan la superilla de l’Eixample estigui llesta. Per tant, aquest agost es dirà adeu al trànsit de pas als carrers del Consell de Cent, de Rocafort, del Comte Borrell i de Girona, en els trams inclosos a la superilla. Només hi podran accedir els veïns i els vehicles d’emergències i de serveis.
Els pocs cotxes i motos que entrin a la superilla no podran fer dos trams de carrer seguits en línia recta perquè, quan arribi una cantonada, estaran obligats a tombar cap a la dreta. Tindran la velocitat limitada a 10 km/h. Aquesta configuració és la mateixa que ja hi ha a la superilla del Poblenou i a la supercruïlla de Sant Antoni.
Com quedarà la superilla de l’Eixample?
Les properes setmanes l’Ajuntament engegarà una campanya informativa entre els veïns del districte. També s’habilitaran canals de comunicació directa entre els veïns i el consistori per resoldre tot els dubtes que puguin sorgir mentre es facin les obres.
Un cop fet la superilla, els vianants tindran prioritat absoluta en els eixos verds de la superilla de l’Eixample i a les quatre places que es crearan, que seran sense asfalt, amb un panot renovat i porós, i amb més vegetació. Els panots de la superilla tindran el mateix disseny que els d’ara, però amb un model renovat amb material reciclat i porós perquè filtri l’aigua. En alguns punts s’optarà pel granit per identificar equipaments, llocs singulars o edificis patrimonials.