Barcelona estrenarà a mitjans de novembre una oficina d’atenció ciutadana, l’OAC Monumental, ubicada al carrer de Sicília, 216, a l’Eixample. Serà la més gran de totes, amb 1.000 metres quadrats de superfície, i permetrà desdoblar els serveis d’atenció presencial que es donen a l’oficina de Sant Miquel, que s’ha quedat petita. La nova OAC estarà preparada per desplegar l’administració electrònica i també permetrà fer autotramitació amb suport professional.

Una dotzena d’oficines

Amb aquesta ja seran 12 les oficines d’atenció al ciutadà de Barcelona. L’espai encara està en obres, però quan estigui enllestit, permetrà ampliar i reforçar l’atenció presencial per realitzar els tràmits municipals. L’oficina tindrà 27 posicions d’atenció a la ciutadania, adaptades a l’administració electrònica.

OAC Monumental
La nova oficina d’atenció ciutadana s’estrenarà el novembre del 2022

També hi haurà posicions d’autotramitació assistida, on la ciutadania podrà fer tràmits electrònics amb l’ajuda d’un professional. D’aquesta manera es podran fer una vintena de tràmits, com per exemple el certificat històric d’empadronament, l’alta al padró municipal, la inscripció d’animals al registre censal d’animals, la domiciliació bancària de tributs municipals, etc.

La tercera tinenta d’alcalde d’Agenda 2030 i Transició Digital, Laia Bonet, ha subratllat que aquest servei d’autotramitació amb suport és “la gran novetat” perquè ajudarà “que es perdi la por a fer aquests tràmits electrònics de manera autònoma, senzillament perquè la gent tindrà un suport per fer-ho amb ajuda”.

Després que entri en funcionament l’OAC Monumental, està prevista la reforma de l’oficina de Sant Miquel, per millorar l’espai i adaptar-lo als nous temps.

Atenció en diversos idiomes i llengua de signes

A banda del servei en català i castellà, també hi haurà quatre persones que atendran en anglès i es podrà demanar atenció en llengua de signes, francès, àrab i urdú.

Pel que fa a l’horari, serà l’habitual: de dilluns a dissabte de 8.30 a 20 h. Les OAC funcionen amb cita, tot i que per a gestions urgents, es pot acudir sense concertar hora.

Un milió de tramitacions aquest 2022

L’Ajuntament de Barcelona té diversos canals d’atenció al barceloní i l’atenció presencial a les oficines d’atenció ciutadana representa el 25 % del total. El servei telefònic representa un 25 % més i el 48 % dels tràmits es fan a través d’internet.

En el cas concret de les OAC, del gener al setembre del 2022 s’han fet 523.672 atencions i s’han gestionat més d’un milió de tramitacions (1.052.115).