L’Ajuntament descarta que les botigues puguin obrir el diumenge 28 de desembre, com reclama el PP. La tinenta d’alcalde d’Economia, Empresa i Educació ha dit, a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’, que el govern municipal “no hi està d’acord” perquè “seria il·legal”. Recasens ha explicat que Barcelona ja ha exhaurit els 10 dies festius de comerços oberts d’aquest any i que declarar el 28 de desembre com a dia turístic, com reclamen els populars, seria “com fer-se trampes al solitari”.
Recasens també ha fet una crida que “s’acati la llei catalana” d’horaris comercials en contraposició a la petició del líder dels populars, Alberto Fernández Díaz, que insta els comerciants a “rebel·lar-se” l’últim diumenge de desembre i apujar la persiana dels negocis. La tinenta d’alcalde ha demanat responsabilitat i tranquil·litat a l’hora d’abordar aquesta qüestió. De fet, Recasens avui es reunirà amb el sector del comerç per confeccionar consensuadament el calendari de festius d’obertura de botigues de 2015, dels quals quatre són decisió del govern municipal.
Els inconvenients dels turistes d’un sol dia
Sònia Recasens també ha valorat les declaracions del president del Consorci Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, que dilluns va afirmar que l’origen dels conflictes de convivència entre turistes i barcelonins són els que visiten la ciutat un sol dia. Segons Recasens, dels 27 milions de visitants anuals que té la ciutat, 16 milions són turistes que pernocten a la ciutat i que, per tant, generen un impacte econòmic. En canvi, els 10 milions restants són visiten d’un sol dia, que sovint no baixen de l’autocar, que no fan despesa i que, diu Recasens, “potser provoquen més externalitats negatives que impacte econòmic” sobre la ciutat.
El preu del Bicing continuarà congelat
Sobre el preu del Bicing, la tinenta d’alcalde de Economia, considera que l’usuari paga poc per aquest servei, 47 € l’any, i aposta perquè hi hagi una redistribució dels costos. Recasens, però, diu que els preus no s’apujaran perquè l’oposició va demanar explícitament que es congelessin. Sònia Recasens recorda que mentre l’usuari del metro paga el 45% del cost del servei, el del Bicing només en paga un 27% i la resta l’aporta el govern municipal.