A primer cop d'ull s'assembla força al Bicing de sempre. La realitat, però, és que tenen poc a veure. En aquest panell de control, engeguem el motor i en regulem la potència. Hi ha tres posicions. La primera per circular en pla. I la segona i la tercera, per a les pujades. A més, disposa de dues marxes per regular la força a l'hora de pedalar. JOSEP MARIA DEULOFEU, director de la Secció de Transports de B:SM: "Això no és una moto, no és una moto elèctrica. En el moment que deixes de pedalar, el motor deixa de funcionar. El motor el que fa és ajudar-te que la pedalejada que tu fas requereixi menys esforç." I, com a molt, el motor permet arribar als 20 quilòmetres per hora. Ofereix també una ajuda a l'hora d'arrencar. Si fem aquest gest amb la mà dreta... el motor ens donarà un petit impuls. "Facilita l'arrancada de la bicicleta sense necessitat d'activar els pedals, a les sortides dels semàfors o abans de pujar una rampa, per exemple, a la sortida d'un aparcament." La suspensió del seient fa que sigui més còmode circular-hi, i el quadre d'alumini n'alleugereix el pes. 23 quilos en total, quatre més que el Bicing normal.

Funcionament

Tal com passa amb el Bicing de sempre, l’usuari ha de passar la targeta pel lector de la parada que li indicarà a través de la pantalla la bicicleta que ha d’utilitzar. Un cop treta de l’ancoratge, abans de començar a pedalar, cal prémer el botó d’engegada, situat al panell de control, a la part esquerra del manillar. Per començar a circular amb més facilitat, la bicicleta disposa d’un sistema d’ajuda en l’arrencada. Està situat al mànec dret del manillar i funciona de manera similar a l’accelerador d’una moto. Si s’acciona, dóna un petit impuls al vehicle. Així no cal fer l’esforç d’empènyer els pedals en el moment d’iniciar el viatge.

Regular la potència del motor

A través del panell de control del motor, situat a l’esquerra del manillar, un botó permet regular-ne la potència. Hi ha tres posicions. La primera està pensada per circular en pla, i la segona i la tercera són per a les pujades. Perquè el motor funcioni l’usuari ha d’estar pedalant, si no és així es para. El motor està limitat perquè no es pugui passar dels 20 quilòmetres per hora. La bicicleta disposa a més de dues marxes per regular la força que s’ha d’aplicar als pedals.

Suspensió al seient

La bicicleta disposa, a més, de suspensió al seient perquè sigui més còmode circular-hi. La cadena està protegida i coberta per evitar que s’embruti i perdi el greix.