La Generalitat denuncia el mal estat de les infraestructures ferroviàries que Adif té a Catalunya. Tot i tenir un acord amb l’entitat que depèn del Ministeri de Foment per realitzar obres i millores al teixit viari, Josep Rull ha explicat que s’estan produint en un nivell molt escàs. En aquest sentit, Rull ha lamentat que Adif només ha executat el 26 % de les inversions previstes a Catalunya.

A mitjan mes de juny, Josep Rull ja va anunciar que es plantejava emprendre accions legals contra l’empresa estatal per pressionar el ministeri. D’aquesta manera la Generalitat mirarà d’esmenar els problemes continus a Renfe, ja que la via de la negociació —fins al moment— no ha funcionat.

Poc després de conèixer-se la incidència d’un tren de l’R16 que havia de recórrer el trajecte entre l’Estació de França i l’Aldea-Amposta, el conseller de Territori i Sostenibilitat ja va reaccionar a través de les xarxes socials. En un seguit de piulades, Rull va queixar-se que el tren avariat no tenia la millor condició per fer tal recorregut, alhora que va demanar que es traspassi la competència en la gestió dels trens, vies i estacions a la Generalitat.

A banda de la línia R16, dues més també van registrar problemes per avaries dels combois: un tren de l’R15 (entre Móra la Nova i Barcelona) va haver de finalitzar el trajecte sense haver-ne recorregut la meitat, i un altre de l’R11 (entre Portbou i Barcelona) va estar més de 30 minuts aturat fins que no es va solucionar una avaria del mateix tren.

Precisament aquesta línia, l’R11, ha començat el diumenge amb noves afectacions al trànsit ferroviari. El vehicle que cobreix el trajecte entre Barcelona i Portbou ha sortit amb 25 minuts de demora per una “incidència en origen” a l’estació de Sants.