L’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya estan estudiant “una ubicació complementària” per reduir l’impacte que tindran les obres d’allargament de l’L8 dels FGC al Parc de Joan Miró, a la Nova Esquerra de l’Eixample. Segons els plans del govern català, el parc ha de servir com a magatzem d’obres mentre durin els treballs, cosa que comporta haver de talar desenes d’arbres, en contra de la voluntat dels veïns.
La tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Laia Bonet, ha explicat en la Comissió d’Urbanisme d’aquest dimecres a la tarda que fins ara s’han descartat algunes alternatives al Parc de Joan Miró perquè suposarien “encara més molèsties als veïns”, però que —en canvi— els tècnics dels dos governs segueixen treballant per trobar “fórmules que redueixin l’impacte al parc, tant en l’espai com en el temps”, en forma d’“ubicacions complementàries”. És a dir, que convisqui un altre emplaçament perquè s’hagi d’ocupar menys espai al Parc de Joan Miró. “Esperem aviat poder presentar una proposta als veïns”, ha sentenciat.
Els veïns donen per fetes les obres
A principis del mes d’octubre el consistori es va reunir amb veïns del Parc de Joan Miró. De la trobada, els veïns en va sortir donant per fetes les obres i decebuts, ja que l’Ajuntament els va comunicar el que aquest dimecres ha reiterat, que encara estan estudiant totes les possibilitats. En tot cas, el desenllaç del conflicte no hauria de trigar a conèixer-se ja que la previsió de la Generalitat és començar els treballs a la tardor i que durin cinc anys.
Actualment, la Línia 8 va des de Molí Nou – Ciutat Cooperativa fins a Plaça d’Espanya. L’objectiu dels treballs és ampliar-la des de Plaça d’Espanya fins a Gràcia.