Ernest Maragall al 'bàsics'

(ACN) El líder d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, Ernest Maragall, ha rebutjat la possibilitat de “reduir o traslladar ni un centímetre” de la Ricarda per l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat. En un article a ‘El País’, ha defensat “mantenir” l’espai i que, a més, es facin efectives les compensacions mediambientals previstes i no realitzades al Pla Director de l’Aeroport anterior. El president del Grup Municipal d’ERC diu que no es pot “imposar un model obsolet de creixement a qualsevol preu per sobre d’una estratègia transformadora que tingui el canvi climàtic i la transició energètica com a condicionants absoluts”. “No vull 70 milions de passatgers ni més milers i milers de vols a l’aeroport de Barcelona”, resumeix Maragall. Segons explica, aposta per tenir vols intercontinentals per poder ser “un país complet i connectat al món sencer”, i creu que caldria reduir els vols de curta distància i substituir-los per connexions ferroviàries.

D’altra banda, Maragall defensa que abans de confirmar el projecte executiu cal tenir l’avaluació positiva de la Comissió Europea, així com anticipar una estimació fiable de les emissions contaminants de cadascuna de les alternatives. El regidor ha avisat que no permetrà que “cap actuació empitjori la situació” en termes de qualitat de l’aire de Barcelona, i ha recordat que de moment ja és una de les pitjors d’Europa.

El líder dels republicans a Barcelona ha assegurat que no vol “assistir com a espectador” a una operació immobiliària “d’efectes incerts o directament negatius” sobre la mobilitat, la congestió i l’eventual saturació d’oferta d’espai comercial, logístic o de serveis. En aquest sentit, posa com a objectiu assumir la plena titularitat i gestió del Prat i de tot el sistema aeroportuari català.

“No em quedaré instal·lat en el fàcil i apriorístic ‘no a tot’, però tampoc acceptaré cap decisió que es prengui sense l’acord explícit i conscient de les institucions, la comunitat científica i la societat civil catalana”, ha avisat. Maragall també remarca que caldrà treballar el projecte amb els ajuntaments implicats i amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona.