El Consell d’Administració de l’ATM ha aprovat l’informe d’al·legacions de l’estudi informatiu, document que ja va rebre l’aval inicial d’aquest organisme l’estiu passat. Precisament, en la reunió s’ha presentat un escrit de l’Ajuntament en el qual es decanta per la connexió dels tramvies en superfície per la Diagonal. En un comunicat, l’ATM ha explicat que aquesta solució “no té cap objecció per part de l’Àrea de Mobilitat de l’ATM”.
Segons recull el comunicat de l’ATM, la intenció municipal és executar la unió dels tramvies en dues fases, una primera entre Glòries i l’estació de Verdaguer, i una segona entre Verdaguer i la plaça de Francesc Macià. Per tirar endavant l’obra, el govern d’Ada Colau vol comptar amb el suport de la majoria del consistori. Per això, en l’última sessió de la comissió del tramvia va anunciar que en el ple del 23 de març es votarà una proposta executiva.
Qui pagarà la connexió del tramvia?
L’ATM ha facultat el seu director general perquè negociï amb l’Ajuntament l’acord de col·laboració per al finançament de la connexió del tramvia. Tot i no ser una obra de la seva competència, el govern de Colau va mostrar-se disposat a avançar els diners -que després haurà de retornar la Generalitat-, perquè la infraestructura tramviària sigui pública encara que la gestió es mantingui en mans privades pel cost elevat de rescatar la concessió.
ERC reclama saber el model de gestió
El president del Grup Municipal d’ERC, Alfred Bosch, ha celebrat que el govern de Colau s’avingui a negociar amb l’ATM el finançament de les obres, tal com han reivindicat en més d’una ocasió. Els republicans, però, mantenen reserves a la connexió del tramvia si no s’esclareix un model de gestió que no beneficiï l’empresa privada que opera el servei. Des del PP, Alberto Fernández Díaz ha reclamat “deixar el tramvia en via morta” i apostar per la nova xarxa de bus i acabar l’L9 i l’L10.