El tramvia unirà Glòries i el passeig de Sant Joan en set minuts

Aquest tram d’1,8 quilòmetres que el govern vol impulsar primer tindrà un cost de 75 M € i preveu captar 18.300 usuaris nous al Trambesòs

El govern d'Ada Colau continua posant arguments sobre la taula per guanyar-se el suport polític i poder impulsar en aquest mandat el tramvia per la Diagonal. Per això ha posat xifres al tram entre Glòries i l'estació de Verdaguer, el primer que es vol tirar endavant. El tramvia podrà connectar aquests dos punts en set minuts. Un recorregut d'1,8 quilòmetres que tindrà tres parades (Monumental, Sicília i Verdaguer) i que costarà 75 milions d'euros (44 per la la infraestructura tramviària i 31 més per a la urbanització).

En una entrevista a betevé, aquest dimarts, l'alcaldessa, Ada Colau, va pressionar ERC perquè doni el vistiplau a la connexió i es puguin començar en aquest mandat les obres per portar el tramvia de Glòries al passeig de Sant Joan. Segons el govern municipal, aquest tram farà que el Trambesòs passi de 31.400 a 49.700 usuaris en un dia feiner. L'estació de Glòries seria la més utilitzada (6.500 usuaris), seguida de la de Verdaguer (4.450), Sicília (3.050) i Monumental (1.450). Parades que incrementaran l'intercanvi amb quatre línies de metro (L1, L2, L4 i L5) i 15 de bus.

tramvia Glòries Verdaguer

Debat encès en la comissió

Els plans d'Ada Colau han irromput en la comissió sobre el tramvia, que aquest dijous ha fet la penúltima sessió centrada en l'impacte metropolità. En el debat, el PSC ha qüestionat que en aquest mandat el tramvia pugui arribar a Verdaguer. "Quin insult més gran, perquè hem estat un any i mig al govern i enlloc apareixia aquesta obra", ha afirmat el socialista Daniel Mòdol. "Segur que Colau vol el tramvia? Perquè jo crec que no el vol", ha sentenciat. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, li ha replicat que ningú no pot dubtar del compromís de Colau i tot BComú amb el tramvia.

"Dubto molt que en aquest mandat el tramvia estigui fet fins al passeig de Sant Joan", ha afegit en el debat Jordi Coronas (ERC). El portaveu dels republicans ha dit que és fals que tot depengui d'ERC i ha animat el govern a presentar el projecte i el conveni amb l'ATM per al finançament de l'obra. "Els projectes estan en curs però no es podran aprovar fins que vostès no donin el seu sí al tramvia", ha respost Mercedes Vidal, que ha conclòs que el govern ha fet tots els deures i que donarà l'oportunitat a ERC de dir que sí al tramvia.

En defensa de la D30

En la comissió, el PDeCAT s'ha tornat a significar pel bus elèctric. La regidora Francina Vila ha reclamat la implantació de la línia D30 que en la planificació inicial de la nova xarxa de bus havia de fer la Diagonal de punta a punta. També des del PP, Xavier Mulleras ha exigit la D30 i s'ha preguntat per què el govern no la vol implantar. Des de Cs, Koldo Blanco ha dit que no hi ha consens social per impulsar el tramvia i ha afegit que cap gran ciutat no té cap línia que travessi el centre.