El govern de Barcelona ha tornat a deixar sense calendari la segona fase per completar la connexió del tramvia per la Diagonal, i ara ho justifica per les obres que han d’allargar l’L8 dels Ferrocarrils entre la plaça d’Espanya i Gràcia. La tinenta d’alcaldia Laia Bonet ha explicat en la Comissió d’Urbanisme que aquests treballs, que començaran el gener i duraran cinc anys, impactaran en l’àmbit de Francesc Macià, on hauria d’arribar el tramvia des de Verdaguer.
Per això, ha detallat que els tècnics de l’Ajuntament de Barcelona estan estudiant si poden ser compatibles les dues obres al mateix temps. “Haurem d’analitzar l’impacte, no volem córrer, volem fer-ho bé i acabarem la feina”, ha dit Bonet. Les obres per allargar l’L8 preveuen obrir un pou a Comte d’Urgell, entre Francesc Macià i Buenos Aires, per construir una nova estació dels Ferrocarrils que afectarà la circulació a la zona.
Debat crispat entre BComú i PSC
El tramvia ha tornat a enfrontar en comissió els antics socis de govern: Barcelona en Comú i el PSC. Els comuns han portat a debat una proposta perquè el govern es comprometés a iniciar la segona fase del tramvia quan acabi la primera, entre Glòries i Verdaguer. El PSC, però, s’ha abstingut i la proposta no s’ha aprovat. Només ERC hi ha donat suport, mentre que TriasxBCN, el PP i Vox han reiterat l’oposició al tramvia.
La portaveu de BComú, Janet Sanz, ha dit que l’abstenció del PSC és un error. “Estudiï tan com vulgui, però amb l’abstenció està dient que no té clar el seu compromís amb el tramvia”, ha etzibat Sanz a Laia Bonet. La tinenta d’alcaldia ha replicat que “la connexió del tramvia es farà i la defensem per la Diagonal”, i ha argumentat que l’anàlisi dels tècnics es fa per “responsabilitat”, per no tenir “una confluència d’obres que a vegades són indigeribles”.