L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha justificat que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) hagi decidit encarir els títols de transport públic un 6,45 % per al 2024 (la primera pujada de preus des del 2020) per finançar el sistema de transport públic. A l’últim plenari de l’any, Collboni ha admès que “tenim algun problema de finançament” alhora que ha avisat que el deute de TMB (l’empresa pública que gestiona els busos i el metro) s’ha enfilat fins als 900 milions d’euros.

És veritat que en aquests anys no s’han apujat tarifes, però també ho és que el deute de TMB ha passat de 500 M € a 900 M €”
Jaume Collboni, alcalde de Barcelona

Collboni ho ha dit com a resposta a un prec de BComú, que demanava a l’alcalde liderar una congelació de les tarifes de l’ATM. En aquest sentit, la portaveu dels comuns, Janet Sanz, ha qüestionat “què vol dir ser alcalde? Vol dir escoltar les demandes de la gent, i la gent necessita que no s’apugin les tarifes”.

Més enllà d’argumentar l’encariment que ja hi ha hagut, Jaume Collboni ha expressat el “compromís absolut” amb el transport públic i ha insistit que l’Ajuntament aportarà els diners necessaris perquè la T-Usual i la T-Jove tinguin una bonificació del 20 %. Per poder mantenir la rebaixa a la meitat de preu que hi ha ara, cal que l’Estat també hi aporti el 30 % restant.