L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha assegurat que treballarà per “flexibilitzar” la reserva del 30 % de les noves construccions per a habitatge social. Collboni ha explicat en una entrevista a betevé que, tot i que el PSC va votar a favor de la normativa, “és intel·ligent avaluar una política pública per si l’has de mantenir o no. Si no funciona s’ha de canviar”. I ha afegit que ara mateix els resultats de la iniciativa “són massa modestos” i que la reserva del 30 % suposa “un fre a la inversió privada i no ens ho podem permetre”.

La primera ciutat a aplicar la llei d’habitatge

En paral·lel, l’alcalde s’ha compromès a posar en marxa la nova llei d’habitatge al més aviat possible, de manera que Barcelona es converteixi “en la primera o segona ciutat” de l’estat a aplicar-la. I ha afegit que no prometrà cap xifra de nous habitatges a la ciutat, però que la combinació del topall de preus i la generació de nova oferta ha de permetre que no s’expulsi els joves de la ciutat.

L’ampliació de l’aeroport, necessària

Una de les altres qüestions controvertides en el debat polític és l’ampliació de l’aeroport. Collboni diu que és partidari “de millorar la connectivitat” perquè hi hagi més vols directes amb Àsia i els Estats Units, perquè no tenir-los “ens resta competitivitat”. A més, aposta per la substitució dels vols curts per trajectes ferroviaris.

No descarta una connexió del tramvia alternativa

Un dels temes clau dels propers anys pel que fa a la mobilitat serà la connexió del Trambaix i el Trambesòs. Collboni ha reiterat el seu compromís a completar el tram fins a Verdaguer i ha afirmat que “no té sentit” no connectar els dos tramvies. Malgrat pensar que la connexió més lògica seria per la Diagonal “perquè és en línia recta”, no ha descartat un traçat alternatiu. L’alcalde ha raonat que serà necessari arribar a acords entre els grups perquè l’aritmètica del consistori condiciona aquest debat.