JOAN CARLES GALLEGO, secretari general de CCOO de Catalunya "Estem preocupats per una situació de la Formació Professional on detectem molt màrqueting, on detectem unes certes apostes per la quantitat per part del Departament d'Ensenyament però no veiem que s'estiguin situant els elements de qualitat que necessita aquest país en relació a la Formació Professional."

Comissions Obreres creu que el Departament d’Ensenyament no mira prou pels estudis de formació professional. Segons el sindicat, l’FP podria ser la palanca de canvi per reconduir les elevades taxes d’atur dels joves catalans però considera que cal més implicació per part de les administracions perquè això sigui possible. En concret, exigeix que es redueixi la ràtio d’alumnes, que arriba de mitjana gairebé als 30 estudiants per grup. A més, denuncia que els graus que tenen més inserció laboral, com per exemple el d’indústries alimentàries o el de marítima pesquera, no tenen prou places disponibles, mentre que hi ha excés d’estudiants en camps amb poca sortida.

Segons el sindicat, un dels punts que s’han de tractar és l’alt grau d’abandonament en els estudis de grau mitjà, que ronda el 50%. El responsable de formació professional de la Federació d’Educació de CCOO de Catalunya, Eduard Requena, considera que no s’orienten bé els alumnes a l’hora de triar el grau més indicat per a ells: “Alguns estudiants escullen un grau mitjà perquè creuen que només hi haurà pràctiques manipulatives i no pas classes teòriques.”

A més, el secretari general de Comissions Obreres a Catalunya, Joan Carles Gallego, ha denunciat l’actitud d’Ensenyament pel que fa a l’aplicació de la llei Wert. Segons Gallego, “la Generalitat qüestiona la LOMCE pels seus aspectes lingüístics, però la realitat ens diu que ja l’està aplicant en altres camps”. Gallego considera que el departament no ha fet res per aturar la reforma que promou la LOMCE a l’FP, que considera que “fomenta l’ensenyament de baixa qualitat perquè aposta per perfils precaris entre els professorat, jerarquitza els centres i augmenta l’externalització en l’avaluació dels estudiants”.