Quin futur espera a l’Estació de França? En la resposta a aquesta pregunta, l’Ajuntament de Barcelona reivindica poder participar en el debat per definir els usos d’aquesta estació i els entorns, propietat d’Adif. “El que hagi de passar ha de ser fruit de diàleg constant amb la ciutat”, ha sentenciat la tinenta d’alcalde d’Urbanisme, Janet Sanz, que ha explicat que el consistori ha traslladat a Adif, ens de l’Estat, obrir un debat amb la ciutat que no tingui “idees prefixades”.

En una compareixença a la Comissió d’Urbanisme, a instàncies de Junts per Catalunya, Janet Sanz ha apostat per “reinventar els usos de l’estació i el seu voltant”, sense que això vulgui dir que deixi de funcionar com a estació. “No podem perdre infraestructures ferroviàries de transport públic”, ha dit la tinenta d’alcalde, que creu que pot continuar donant servei a línies de Rodalies, Regionals i de gran recorregut quan es posi en marxa la Sagrera.

Pel que fa a la platja de vies, Sanz ha afegit que l’objectiu de l’Ajuntament és “trencar barreres i guanyar connectivitat” entre els barris de la Ribera i la Vila Olímpica, ara separats pel Parc de la Ciutadella. La tinenta d’alcalde ha explicat que Adif va licitar recentment el desmantellament de dues vies auxiliars que ara no tenen servei properes al passeig de Circumval·lació, però no ha detallat què hi vol l’Ajuntament. “Seguirem parlant amb Adif perquè tot avenç sigui compartit i definit amb veïns”, ha afirmat.

Les demandes de l’oposició

En el debat a la comissió, Jordi Martí (Junts) ha demanat al govern municipal que aporti “propostes concretes” i que garanteixi que l’espai alliberat per les vies que es desmantellaran “reverteixi a la ciutat”. Tant Martí com també Jordi Coronas (ERC) han recordat a Sanz que l’Estat ja es va vendre locals al litoral de la ciutat i l’han advertit que vetlli perquè no passi el mateix amb els terrenys de l’Estació de França. “No els costa res subhastar la ciutat”, ha etzibat Coronas.

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han coincidit en la necessitat d’obrir el debat sobre el futur de l’Estació de França i que en l’acord hi participin totes les administracions, també el Govern espanyol (de qui depèn Adif).