Després de la tornada massiva de turistes a Barcelona aquesta Setmana Santa, el govern municipal apel·la directament als empresaris turístics que treballen a Ciutat Vella, a qui demana que actuïn amb “responsabilitat i empatia” per evitar les aglomeracions que s’han produït en els últims dies. En declaracions a betevé, el regidor de Ciutat Vella, Jordi Rabassa, ha explicat que cal que el sector turístic “tingui cura” del territori perquè “Ciutat Vella no és un aparador i hi viuen els veïns”. El responsable municipal ja va denunciar a través de les xarxes les concentracions de turistes a diversos punts del districte en els últims dies.
Aglomeracions i sorolls de matinada a Ciutat Vella
En aquest sentit, Rabassa ha explicat que en els propers dies es reunirà amb diferents agrupacions de guies turístics per denunciar aglomeracions com les que s’han vist a la plaça de Sant Felip Neri, on, segons el regidor, s’han arribat a concentrar més de 12 grups turístics el cap de setmana. El responsable del govern municipal ha denunciat també la circulació de grups de més de 20 visitants en bicicleta pels carrers del Gòtic de matinada.
Des del govern municipal defensen l’actuació dels agents cívics i la Guàrdia Urbana sobre el terreny per combatre l’incivisme i actuar davant possibles aglomeracions a l’espai públic. Però Rabassa s’adreça directament als qui “es beneficien econòmicament de Ciutat Vella” perquè actuïn “amb responsabilitat”. En aquest sentit, ha demanat la col·laboració del sector privat “que ara mateix no veiem” per gestionar l’ús que es fa de l’espai públic.
A les portes de l’estiu, creix la preocupació per l’impacte de l’augment de visitants a la ciutat. Al programa ‘bàsics’, Turisme de Barcelona es va comprometre aquest dimarts a reduir les molèsties que pot generar l’arribada de milers de turistes. En els últims dies, diverses plataformes veïnals ja han fet sentir les seves queixes i anuncien mobilitzacions per denunciar les conseqüències del turisme massiu.