L’actor, director i productor torna als escenaris amb ‘The producers’, un dels musicals amb més èxit de Broadway i una de les seves apostes més ambiciones. L’espectacle es podrà veure fins al 26 de novembre al Teatre Tívoli. Àngel Llàcer, a més d’encarregar-se de la direcció, es reserva el paper de… Hitler. I passa pel ‘Plaça Tísner‘ per explicar-ne tots els detalls.

Dos productors a la recerca d’un fracàs

En Max Bialystock és un productor a qui li plouen les males crítiques amb cada espectacle. Ara, a sobre, un inspector d’hisenda, el Leopold Bloom, truca a la porta del seu despatx. Però el Leopold somia amb fer teatre i quan s’adona que, en les circumstàncies adequades, una obra que fracassa pot donar beneficis als seus autors, Bialystock i Bloom decideixen tramar una estafa: produiran el pitjor musical imaginable perquè ningú el vagi a veure, i s’embutxacaran els diners. I què poden fer prou esperpèntic per a assegurar-se que el públic no en vulgui saber res? Un musical sobre els nazis.

Primavera per a Hitler

Amb aquest punt de partida, Mel Brooks va portar als cinemes el film ‘Els productors’ (1967), una sàtira sobre el món de l’espectacle que se’n reia del règim nazi. 22 anys després de la fi de la Segona Guerra Mundial, amb molts dels seus protagonistes encara vius, Brooks, que és de família jueva, va fer de la rialla contra Hitler la seva personal venjança.

El film va guanyar l’Oscar al millor guió i es va convertir, amb el pas del temps, en un clàssic. El 2001, l’èxit es repetiria amb la seva versió musical, escrita pel mateix Brooks i guanyadora de 12 premis Tony. Ara, amb aquests antecedents immillorables, l’obra aterra a Barcelona.

La casa per la finestra

Per al seu nou espectacle, Àngel Llàcer ha disposat d’un pressupost de 2,7 milions d’euros, el més alt de la seva carrera, i això es nota en la posada en escena: decorats espectaculars i força variats, un equip de 25 artistes sobre els escenaris, 20 músics, etc.

Enmig de tot plegat, un quartet protagonista format per Armando Pita, Ricky Mata, Mireia Portas i Oriol Burés, al qual s’afegeix el mateix Àngel Llàcer interpretant al pitjor director de musicals de Nova York que, eventualment, s’haurà de posar en la pell d’Adolf Hitler.

Àngel Llàcer

El “mosaic” d’Àngel Llàcer

  • Una companyia: El musical més petit. Fa 25 anys, irrompia al TNC amb l’espectacle ‘El somni de Mozart’ i un repartiment ple de futurs grans noms de l’escena catalana. Entre ells, Àngel Llàcer. 
  • Un soci: Manu Guix. Va ser justament amb ‘El somni de Mozart’ que l’Àngel i el Manu es van conèixer. Des de llavors, la seva associació professional ha sigut sinònim d’èxit. 
  • Una acadèmia: Operación Triunfo. El popular concurs televisiu va comptar amb ell com a professor d’interpretació i, més endavant, com a director, i va suposar el seu salt definitiu cap a la popularitat arreu de l’estat. 
  • Un clàssic: ‘Molt soroll per no res’ L’any 2015, va dirigir i es va reservar un paper en aquesta versió musical del text de William Shakespeare, que es va convertir en un dels grans èxits de la temporada. 
  • Un musical: ‘The producers’. Fins al 26 de novembre, l’Àngel és el pitjor director de tot Nova York en un espectacle ple de bigotis, esvàstiques i moltes rialles. 
  • Una plaça: La de Clarà, a Olot. Un espai de pau i tranquil·litat per algú com l’Àngel, que no para mai quiet… 

L’entrevista sencera, al ‘Plaça Tísner’