Aquest dilluns s’ha completat el desplegament de la xarxa de bus ortogonal a la ciutat amb la posada en funcionament de les últimes cinc línies pendents: una d’horitzontal, l’H2, i quatre de verticals, les V1, V19, V23 i V25.
El desplegament de la malla de bus ha provocat l’eliminació de dues línies, la 45 i la 92, mentre que una desena han canviat el seu recorregut. Aquests canvis han afavorit una part dels usuaris, però n’ha molestat d’altres. Al Guinardó, per exemple, el V19 no ha convençut tothom i els veïns es queixen que han de fer transbordaments i agafar el Bus del Barri per fer alguns recorreguts. La Pilar assegura que ara “té mala combinació” perquè ha d’agafar “dos autobusos” o bé esperar “més temps el Bus del Barri”. La Cati, en canvi, ha descobert aquest dilluns que el V19 li facilita arribar fins a casa.
Una altra línia que ha generat polèmica entre els veïns ha estat l’H10. Fins ara circulava per l’avinguda de Madrid i pel barri de les Corts i, a partir d’ara, té origen i final a la plaça de Sants. El nou recorregut ha provocat una forta oposició veïnal, especialment d’usuaris de les Corts, que critiquen que se’ls han reduït les opcions a l’hora de desplaçar-se en transport públic.
La xarxa de bus ortogonal, completada
La posada en funcionament d’aquestes cinc noves línies ha completat el desplegament de la xarxa ortogonal amb 28 línies de bus que circulen en línia recta, 17 d’horitzontals, vuit de verticals i tres de diagonals. Amb els canvis també han arribat 11 nous quilòmetres de carril bus, i s’han hagut d’anul·lar prop de 70 parades, però se n’han instal·lat un centenar de noves.
L’avinguda Diagonal centra l’atenció de l’Ajuntament perquè no hi ha cap línia d’autobús que la cobreixi de cap a cap. En aquest sentit, la presidenta de TMB, Mercedes Vidal, ha apuntat que “és un projecte que millorarà enormement les connexions i el transport en superfície. Necessitem que els usuaris segueixin fent servir el servei i que tinguin paciència”.