Aquest dilluns s’ha fet la segona reunió de la comissió de seguiment sobre l’operativa de Vueling a l’aeroport de Barcelona-el Prat, convocada amb motiu del caos que hi va haver a finals de juny i principi de juliol. La primera reunió va tenir lloc fa una setmana.

Un cop finalitzada la trobada entre representants de la Generalitat i de la companyia, els secretaris d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, i d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, han donat detalls de la informació que els havia traslladat la companyia. Vueling ha confirmat que el cap de setmana del 15,16 i 17 de juliol no hi ha hagut cap cancel·lació tot i el volum de vols que han operat, 733. Una xifra que és molt similar al moviment que es viurà durant l’operació sortida d’agost, en què es preveuen 740 vols.

La direcció de l’aerolínia ha explicat que ha incrementat fins a vuit el nombre d’avions de reserva i que manté el dispositiu de 250 treballadors extra per atendre i informar els usuaris “in situ” a l’aeroport. D’altra banda també es manté la presència del personal de l’Agència Catalana de Consum per resoldre qualsevol consulta de viatgers afectats per la crisi a Vueling.

El secretari d’Empresa i Comunicació, Joan Aregio, ha traslladat a Vueling l’exigència que aquesta setmana preparin informació detallada “del nombre exacte de reclamacions, de persones que se’ls ha enviat correus, de persones que ja tenen els abonaments, de si hi ha incidències amb tot això. Perquè en aquests moments és una fase de la crisi que ens interessa especialment que és el de l’atenció a les persones que van resultar perjudicades.” La companyia aèria també s’ha compromès a activar canals d’informació extra per als viatgers que tinguin alguna consulta, ja sigui a través de les xarxes socials com també d’un telèfon d’atenció.