Cotxes... motos... autobusos... però de bicis, ben poques. Aquest carril és tant per als vehicles de motor com per als que hi passen pedalant. Per això, la velocitat hi està restringida a trenta quilòmetres per hora. Els conductors que vulguin anar més ràpid, poden fer servir el carril del costat, que és de fins a 50 quilòmetres per hora. Aquesta prova no convenç els ciclistes. La Mònica, per exemple, viu en aquest mateix carrer i utilitza sovint la bicicleta però no s'atreveix a circular-hi. "Vaig per la vorera o per altres carrers." Com ella, altres ciclistes busquen itineraris alternatius. "De fet, els conductors tampoc no n'estan satisfets, consideren que no és una via segura." Precisament, el sindicat de conductors d'autobusos d'UGT ha tuitejat que la regidora de mobilitat Mercedes Vidal s'hauria compromès a eliminar el carril, tot i que l'Ajuntament no ho ha confirmat. El carril compartit entre bicicletes i vehicles a un màxim de 30 quilòmetres per hora és una prova pilot que s'ha fet a tres vies a Barcelona: en aquesta, la travessera de Les Corts en el tram comprès entre la Maternitat i el carrer de Numància, a l'avinguda de Madrid i a l'avinguda de Torres i Bages, a Sant Andreu. Us ho ha explicat, des de la travessera de Les Corts, Laura Arias.

Un cop posat en marxa el projecte, pocs ciclistes s’atreveixen a circular pel carril 30, ja que creuen que és insegur i perillós. Fins i tot, els conductors de cotxes ho confirmen. El mes d’abril, quan es va presentar la proposta, els col·lectius de ciclistes ja van mostrar el seu rebuig a la nova manera d’integrar les bicicletes a la circulació urbana, ja que no disposen de cap separació física amb els vehicles motoritzats. Aleshores demanaven una ampliació de la xarxa de carrils bici a la ciutat, quelcom que el consistori vol dur a terme per aconseguir 308 quilòmetres d’aquests carrils.

La senyalització en aquests carrils, que són els més propers a la vorera, és de 30 km/h, de manera que tots els vehicles que hi circulin per , tant cotxes com bicicletes, han de fer-ho a aquesta velocitat. El carril també inclou el pictograma de la bicicleta. Mentrestant, els altres carrils es mantindran a 50 km/h. El consistori preveu que la circulació més pròxima als vianants que caminen per la vorera sigui a menor velocitat i permeti a les bicicletes circular amb més seguretat.

L’actuació s’ha implantat a la travessera de les Corts, entre el carrer de la Maternitat i el carrer de Numància, en sentit Besòs, i a l’avinguda de Madrid, entre la plaça del Centre i el carrer del Comandant Benítez, en sentit Llobregat. El passeig de Torras i Bages, entre el carrer de Santa Marta i el passeig de Santa Coloma, pretén incorporar-ho en els dos sentits de la marxa.

Després d’unes setmanes en marxa, la prova pilot no ha aconseguit convèncer ni ciclistes ni conductors, però no són els únics que rebutgen la proposta. Qui tampoc no hi està d’acord és Joaquim Forn, portaveu de CiU a l’Ajuntament, que ha demanat la retirada dels dos carrils 30. Creu que es posa en risc la seguretat de tothom i pot comportar problemes de circulació.

També es mostren contraris els conductors d’autobusos de Barcelona que, a través del comitè d’empresa de Transports de Barcelona, van demanar una reunió urgent amb la comissió permanent de l’Ajuntament per parlar del projecte. Des d’UGT-BUS s’afirma que el consistori s’ha compromès a retirar el carril 30 de la travessera de les Corts. Tot i així, l’Ajuntament no ho ha confirmat.

El projecte es posa en marxa aquest estiu després de conèixer, en l’informe de mobilitat presentat la setmana passada, que els desplaçaments en bicicleta han augmentat un 6,3 % l’any 2015 respecte al 2014, una xifra que comparada amb la de l’any 2012 s’eleva fins a una variació d’un 17 %.