La tinenta d’alcalde d’Economia, Sònia Recasens, ja va assegurar a finals de febrer a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’ que l’acord per al patrocini del Bicing era “imminent”. Després, doncs, de dies d’especulacions, s’ha revelat la incògnita sobre quina serà l’empresa patrocinadora del servei públic de lloguer de bicicletes: serà la companyia Vodafone la que incorporarà publicitat a les bicicletes públiques.

El patrocini obrirà una via de finançament del servei, que fins ara se sustenta amb les aportacions dels abonaments (25% del pressupost) i les de l’Ajuntament, uns 12 milions. Ja en campanya electoral, CiU va prometre que replantejaria aquest model, que s’aplica des que el sistema de préstec va entrar en funcionament ara fa set anys, i que la formació nacionalista sempre ha considerat massa elevat. El 2011, el Bicing va tenir un cost de 15,4 milions d’euros i va comportar un dèficit de 12 milions per al consistori.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a