El veí que ha elevat les denúncies és l’Òscar Martínez, que assegura que els autocars que carreguen i descarreguen clients de l’hotel Hilton ocupen “dia sí i dia també” el carril bus del lateral de la Diagonal. Després de denunciar-ho en diversos tuits, el mes de setembre del 2016 va decidir fer arribar la queixa a la Guàrdia Urbana.

Segons Martínez, els autocars privats de l’hotel s’estacionen al carril bus “estones llargues, i a vegades amb més d’un vehicle”, mentre esperen que els clients baixin de l’autocar i recullin les maletes, o mentre surten de l’hotel i s’organitzen per pujar-hi. Això entorpeix la circulació de les vuit línies d’autobús que circulen per aquest punt del lateral de la Diagonal, que alguns casos han de realitzar “maniobres de risc” per incorporar-se al carril dels cotxes i esquivar els autocars. El denunciant considera que l’hotel “està desafiant la ciutat” ja que “se l’ha avisat diverses vegades i continua fent-ho”.

L’Òscar ha enviat fins a quatre denúncies a la Guàrdia Urbana entre el setembre del 2016 i el gener del 2017, i des del principi ha obtingut la mateixa resposta. La policia municipal li diu que ha mantingut converses amb la direcció de l’hotel i les companyies d’autobusos que fan aquests serveis per trobar “solucions i alternatives”, com podria ser “una reserva per a hotels en un carrer proper a l’hotel”. Però els mesos passen i els autocars segueixen aturant-se davant de l’hotel. Per això assegura que seguirà avisant la Guàrdia Urbana i fent soroll fins que es prenguin mesures adients.