Els qui s’ho han combinat bé estan de vacances des del cap de setmana passat, però d’altres -la majoria- han començat aquest dijous les festes de Setmana Santa.  Entre aquest dijous al migdia i divendres a les 15 h, el Servei Català de Trànsit preveu que 410.000 vehicles surtin de l’àrea metropolitana de Barcelona, una xifra superior a la registrada l’any passat. De fet, les previsions de la primera fase es van quedar curtes perquè, finalment, van marxar un 6,21 % més de vehicles dels pronosticats -en total, en van ser 515.122-. L’operació retorn serà entre les 12 h de diumenge fins a la mitjanit de Dilluns de Pasqua.

També per aquests dies s’ha reforçat el servei de trens. Renfe ofereix 508.000 places d’AVE i Llarga Distància des de Catalunya, amb 57.000 places addicionals. Això significa un augment del 11% respecte a l’oferta habitual. Els combois amb més reforç són els que connecten Catalunya amb Andalusia, on s’incrementen un 25% les places disponibles. També augmenten les connexions amb la Comunitat Valenciana, Múrcia, Cantàbria, Astúries, el País Basc i Galícia.

L’altre punt calent de l’operació sortida és l’Aeroport de Barcelona-el Prat. Aquest dijous és el tercer dia amb més operacions programades de tota la Setmana Santa, amb 968 moviments previstos i 176.761 seients oferts. Només el superen divendres passat, 7 d’abril, i el proper dilluns, dia 17. En tota l’operació de Setmana Santa hi haurà hagut 9.895 moviments a l’aeroport, entre enlairaments i aterratges.

Vaga dels establiments de restauració

Els treballadors dels establiments de restauració de l’aeroport -els de PansFood- es faran sentir coincidint amb l’augment de l’activitat. Aquest dijous tornen a la protesta, tal com ja van fer coincidint amb el Mobile World Congress. Divendres i dilluns també tornaran a la vaga, en aquest cas, amb aturades parcials de dues hores per torn de treball. Exigeixen que Aena retiri el concurs per renovar els operadors encarregats de l’oferta de restauració.

Els treballadors de PansFood asseguren que és una manera de posar fi a la concessió majoritària que hi ha al Prat i en mans d’aquesta companyia i denuncien que suposarà la precarització de les seves condicions laborals. Segons Aena, en canvi, es “vol assegurar la competència a l’aeroport i que hi puguin accedir tot tipus d’operadors i marques“.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a