El vehicle elèctric a Barcelona ja es pot utilitzar amb tota tranquil·litat. Per l'Ajuntament, el temor dels conductors a quedar-se sense bateria no ha de ser un problema ja que la ciutat disposa de 262 punts de recàrrega d'ús públic repartits al carrer i en aparcaments municipals. Unes estacions a les quals cal afegir les instal·lades per iniciatives privades com els endolls en pàrquings de centres comercials i hotels, que gairebé dupliquen l'oferta pública. ÀNGEL LÓPEZ, responsable del programa Vehicle Elèctric a l'Ajuntament "Comencem a entrar en el moment de maduració. Hem passat aquella època d'eufòria d'anar col·locant punts i punts, però hem de ser sincers. L'entusiasme de les administracions o dels fabricants per tirar endavant el vehicle elèctric no està acompanyat per l'usuari privat." De moment, el sistema de recàrrega pública té 450 usuaris, però mentre que el conductor privat no es decideix a apostar pel cotxe elèctric, l'Administració en consolida l'ús. Pretenen fer més sostenible el transport que contamina més pel carrer. "Les flotes que tenen uns recorreguts molt determinats cada dia, i per tant, les flotes de recollida de neteja, Guàrdia Urbana, flotes tipus taxi o transport públic, o repartidors de mercaderies o les pròpies flotes municipals." Per tant, ara per ara, la construcció d'infraestructura per al vehicle elèctric no permet guanys a curt termini sinó que busca promoure serveis. Barcelona es prepara per quan arribi el moment en què un gestor de recàrrega faci d'això un negoci, tal com passa amb la comercialització de benzina.

Superada l’adopció del vehicle elèctric… comencem a madurar

“El vehicle elèctric a Barcelona ja es pot utilitzar amb tota tranquil·litat”, afirma Àngel López, responsable del programa d’implantació del vehicle elèctric de l’Ajuntament. Per López, el sector està entrant en una etapa de maduresa i deixa enrere “l’eufòria d’anar col·locant punts de recàrrega”.

La ciutat disposa de 262 punts d’ús públic repartits al carrer i en aparcaments municipals. D’aquest total d’endolls, 80 són per a motocicletes. Unes estacions a les quals cal afegir les instal·lades per iniciatives privades com els que hi ha en pàrquings de centres comercials i hotels, que gairebé dupliquen l’oferta pública. “El sector privat ha doblat el nombre de punts públics i es completa, així, la infraestructura de recàrrega”, apunta el responsable municipal.

Les administracions, la gran bossa d’ús del vehicle elèctric

De moment, el sistema de recàrrega pública té 450 usuaris, però mentre que el conductor privat no es decideix a apostar pel cotxe elèctric, l’Administració en consolida l’ús. “Nosaltres apostem per fer més sostenible el transport que contamina més al carrer, que té un ús diari i depèn del control municipal.” Entre alguns exemples d’aplicació trobaríem les flotes de recollida de neteja, cotxes i motos de la Guàrdia Urbana, autobusos de TMB i els mateixos vehicles municipals. “Ara centrem els esforços a captar la flota del taxi i el transport de mercaderies”, detalla López.

En espera d’un gestor que vulgui fer negoci

Per tant, ara per ara, la construcció d’infraestructura per al vehicle elèctric no permet guanys a curt termini sinó que busca promoure serveis i incentivar-ne la implantació. “A la llarga, arribarà un gestor de recàrrega que faci d’això un negoci, tal com passa amb la comercialització de benzina”, explica López. Quan això arribi, Barcelona ja tindrà una infraestructura potent que podria afavorir que el sector es dispari.