La ronda del Litoral tenia, fins l’any passat, set barreres automàtiques que permetien barrar el pas als vehicles en cas d’accident o vehicle avariat, cosa que evitava que quedessin atrapats a la congestió. Durant l’any 2013 el nombre de barreres automàtiques es va ampliar fins a 16 —totes a la ronda del Litoral—, que es van activar fins a 33 vegades durant l’últim any.

Aquestes barreres estan situades aproximadament entre el Nus de la Trinitat i el Morrot. N’hi ha d’ubicades a les entrades i d’altres localitzades a les sortides. En el cas dels accessos, l’ús és evident, evitar que entrin més vehicles i s’hi formi més retenció. Quan les barreres es tanquen a les sortides es pretén prevenir que el conductor surti cap a una zona afectada com, per exemple, una manifestació a l’avinguda del Paral·lel. Un altre exemple és la sortida del Bon Pastor, on hi ha dissabtes que ha calgut tancar-la per l’afluència de vehicles al centre comercial La Maquinista.

Tant la ronda de Dalt com la ronda del Litoral incorporen, des de finals de 2013, 38 sensors Bluetooth que permeten analitzar l’estat del trànsit i el temps que triguen els vehicles a realitzar cada trajecte. Aquest sensors funcionen mitjançant la detecció dels aparells Bluetooth que porten els cotxes, com navegadors o dispositius de mans lliures. El sistema, però, no permet la identificació dels vehicles, per la qual cosa no pot ser usat per posar multes.

L’Ajuntament té previst instal·lar nous elements de senyalització per facilitar la incorporació a les rondes. Mitjançant un sistema de detectors al subsòl de les rampes d’incorporació es podrà saber si hi ha vehicles que vulgui entrar a la via. Si coincideix que en els carrils centrals hi ha circulació fluïda, s’activarà un senyal lumínic que aconsellarà als cotxes que se situïn al carril central o al de l’esquerra.

Segons l’Ajuntament, l’objectiu és seguir ampliant aquests sistemes a les rondes i implementar les barreres automàtiques també a la ronda de Dalt. Tot, amb la finalitat que la circulació a les rondes, amb 260.000 vehicles diaris de mitjana, sigui més àgil i eficient.