vaga Renfe març 2024 1 4 6 12 maquinistes

Els maquinistes han tornat a convocar una vaga a Renfe el març del 2024 per denunciar que les plantilles estan “infradimensionades” i contra el traspàs de Rodalies de Catalunya. Després que la primera convocatòria d’aturades prevista per als mesos de novembre i desembre s’anul·lés, el sindicat SEMAF ha fixat ara més mobilitzacions. Els dies 1, 4 i 12 de març, hi haurà aturades de 24 hores, mentre que el 6 de març seran parcials: de 7 a 10 h; de 13 a 16 h i de 19 a 22 h

Vaga a Rodalies al març: motius de l’aturada

El sindicat de maquinistes denuncia l’incompliment d’algunes clàusules del pla d’ocupació de Renfe i assegura que com a conseqüència de la manca de conductors s’estan suprimint trens. Una situació que, segons el sindicat, “vulnera els drets dels treballadors i usuaris”. “Si no s’hi posa solució el més aviat possible, la situació empitjorarà i el servei decaurà per als usuaris”, afegeix.

En relació amb el traspàs de Rodalies, SEMAF reitera la seva oposició i confirma que cridarà a la “unitat d’acció” tots els membres dels comitès generals d’empresa i Adif a participar en la protesta, ja que és una situació que “repercuteix en els treballadors d’ambdues empreses”.

Acord inicial amb el Ministeri de Transports

Quan es van convocar les primeres jornades de vaga, el Ministeri de Transports i els sindicats van aconseguir arribar a un acord per “treballar junts en el procés de transferència de la gestió de Rodalies de Catalunya i en el futur de Renfe Mercaderies”. El ministre de Transports, Óscar Puente, es va comprometre a “respectar i salvaguardar en tot moment” els drets sociolaborals “i de permeabilitat” de tots els treballadors.

Els sindicats, però, consideren que no ha estat així i afirmen que amb el traspàs, es perdran drets laborals.