El darrer tram del carril bici de la Gran Via ja està pràcticament a punt per entrar en funcionament aquest mes de desembre, d’aquí a dues setmanes. Tot i que està pendent de fer-hi ajustaments, s’inaugurarà perquè està finançant per fons Next Generation i el termini acaba a finals d’any. Això no deixa marge per fer les modificacions i s’hauran de fer amb el carril ja en funcionament.

Aquest tram del carril bici, situat a la calçada i que va des de la Campana fins a Ildefons Cerdà, té la complexitat que hi ha poc espai al lateral: la Gran Via és molt transitada i l’espai s’ha de compartir amb els vehicles, busos i els espais per la recollida de brossa. S’han eliminat carrils destinats al trànsit privat i s’ha limitat la velocitat a 30 km/h en els trams en què no s’han pogut posar separadors entre el carril bici i la via per a cotxes.

Es buscarà el consens veïnal

La consellera tècnica, Núria Pey, va explicar en el plenari de Sants d’aquest dimarts que es valorarà amb el veïnat la possibilitat de fer canvis en els propers mesos, tenint en compte, però, que “el lateral no dona per més”.

De fet, s’ha demanat un estudi de mobilitat del primer tram del carril bici entre plaça d’Espanya i Magòria, davant les queixes. Tan bon punt el districte el tingui, s’ha compromès a analitzar-lo i fer els canvis que creguin convenients.

El primer tram, qualificat de “bicinyap”

El primer tram del carril, entre l’edifici de la Campana i la plaça d’Espanya, ja es va estrenar a finals del mes d’octubre amb les crítiques dels usuaris. El van definir com a “bicinyap” i “gimcana” davant la complexitat per transitar pel carril bici amb tota mena d’obstacles, sobretot vehicles fora del seu espai.

El carril bici travessa pel mig de la calçada de la Gran Via per on passen els vehicles per canviar d’un costat a l’altre

Poca separació entre bicis i vehicles

Aquest últim tram, tot i que encara està per estrenar, se sap que repetirà alguns dels mateixos problemes ja que hi ha molt poca distància de separació entre cotxes i bicis. Hi ha parts on el carril bici ha de creuar pel mig de la via entre els vehicles i altres on puja a la vorera de forma sobtada.

També s’ha de tenir en compte que el carril bici està a tocar d’algunes parades de bus, així com de contenidors de la brossa, on els camions hauran de parar per descarregar-la.