Ja hi ha data per obrir el túnel de les Glòries d’entrada a la ciutat per la Gran Via. La previsió de l’Ajuntament de Barcelona és posar-lo en servei el diumenge 3 d’abril a les 8 h. La Guàrdia Urbana treballarà a la zona la nit del dissabte 2 al diumenge 3 per implantar la nova configuració. Amb l’obertura del túnel d’entrada es completa una de les obres més complexes de Barcelona després que el novembre de l’any passat es posés en marxa de sortida.
El túnel permetrà soterrar 43.000 vehicles que cada dia entren a Barcelona per la C-31. Això alliberarà de trànsit tot el tram de la Gran Via entre els carrers de Bilbao i Padilla, per on només hi podran circular veïns, autobusos o vehicles de serveis i emergències. Igual que el túnel de sortida, el d’entrada té dos carrils per al trànsit privat i un per al transport públic que, com a novetat, se situa a l’esquerra per donar continuïtat al de la C-31. Es calcula que cada dia entren 250 autocars per aquesta via.
Canvis en la mobilitat
Al túnel s’hi entra a l’altura de la rambla del Poblenou i la sortida és a l’altura del carrer de Padilla, amb un semàfor a cada extrem. Abans d’entrar-hi, hi haurà una sortida cap al lateral de la Gran Via exclusiva per a busos i taxis. Els vehicles que vulguin accedir al lateral hauran de fer-ho per la sortida 207 de la C-31 a Bac de Roda. A la sortida del túnel, els vehicles que vulguin pujar cap a Padilla s’hauran de posar al carril dret i els que vulguin seguir fins a Marina hauran d’anar pel carril del mig. El de l’esquerra serà només per a busos.
Com que per la Gran Via en superfície ja no hi haurà trànsit, el gir cap al carrer de la Independència quedarà eliminat. Els vehicles que agafen aquest carrer per arribar fins a Aragó hauran de fer-ho per Padilla o bé sortir abans del túnel per Bac de Roda. El carrer de la Llacuna quedarà sense connexió amb la Gran Via (cap al centre) i només hi haurà un carril per anar a veïns i serveis. El tram de Llacuna entre Gran Via i Perú es pacificarà.
Radar de tram a partir de l’agost
Tant el túnel d’entrada a Barcelona com el de sortida tenen instal·lat un radar de tram que controlarà que els vehicles no superin els 50 km/h. Un cop es posin en marxa els dos sentits de circulació, la previsió de l’Ajuntament és que el radar de tram comenci a multar a partir del mes d’agost. La posada en funcionament coincidirà amb els radars de la ronda del Litoral i el dels túnels de Badal i de la Rovira.
Via lliure al Parc de les Glòries
L’obertura del túnel d’entrada a la ciutat donarà via lliure a la transformació de la plaça de les Glòries entre la Gran Via i el Museu del Disseny. És la part que queda per completar del Parc de les Glòries, que ja té una àrea feta amb la Gran Clariana i altres zones d’estada. A més, el tram de la Gran Via que queda davant del centre comercial, que també quedarà sense cotxes, es convertirà en un passeig. L’Ajuntament està treballant en el projecte executiu amb la intenció de treure les obres a concurs abans que acabi el mandat.